سر تیتر خبرها
قدمگاه، از شنبه

قدمگاه، از شنبه

من از روز شنبه ساعت دو و سه بعد از ظهر به بعد در قدمگاه خواهم بود. نامه ای برای وزیر اطلاعات نوشته ام و تقاضاهای خود را برای چندمین بار با وی در میان نهاده ام. صلاحِ وزارت اطلاعات در این است که به خواسته های معقول و قانونی و مدنی و حقوقیِ من بها بدهد. و به این نیز بها بدهد که نوری زاد بیکار نیست. کلی کار دارد. چه کاری؟ بعد از وزارت اطلاعات باید برود سراغ سپاه. چرا که سپاه نیز وسایل حرفه ای او را برداشته و برده و نم پس نمی دهد. کاری از این کاری تر؟نشانی قدمگاه: 

بزرگراه همت (شرق) بعد از خروجی پاسداران – زیر پل عابر پیاده – درِ شمالی وزارت اطلاعات.

این دو عکس را جوانها در بازداشتگاه نیروی انتظامی گرفته اند و برای من ارسال کرده اند. همان روزی که برای اعتراض به خیابان فاطمی – سفارت پاکستان – رفتیم تا از پاکستان بخواهیم در آزاد سازی سربازان مان نقشی فعال داشته باشد.

محمد نوری زاد
دوازدهم فروردین نود و سه – تهران

Share This Post

 

درباره محمد نوری زاد

30 نظر

  1. با سلام

    راجع به منتزع كردن هويت اسلامى از دانشمندانى نظير ابوريحان بيرونى -ابوعلى سينا -زكرياى رازى در ديدگاه

    بعضى از دوستان لازم به ذكر است اين دانشمندان بزرگ مسلمانانى معتقد وعاشق اهل بيت نبى مكرم اسلام

    و فرهنگ عربى اسلامى بودند

    مثلا در باره ى ابوريحان بيرونى

    بيروني از اسلام گرايان بود و در پاسخ به بحران پيش رو، با رد هويت ايراني خود،
    هويتي از نوع اسلامي برگزيد.

    اسلام گرایان كه بودند؟

    اسلام گرایان

    اين دسته شامل ايرانياني بودند كه نه تنها به دين جديد درآمده بودند بلكه گذشتة خود را
    دورة جهل، شرك و پليدي مي ناميدند و آن را انكار مي كردند. آنها در شرايط جديد غرق
    شده بودند و خود را تنها با مؤلفه هاي جديد و به طور عمده ديني تعريف مي كردند . اين
    گروه به اسلام، زبان عربي و در برخي موقعي تها فرهنگ عرب می باليدند عرب را برابر با
    اسلام مي پنداشتند و به مقابله با كساني مي پرداختند كه قوم عرب را تحقير مي كردند .
    ايرانياني كه به ايران باستان و آنچه از آن بازمانده بود افتخار مى كردند از نيش قلم و زبان
    اين گروه در امان نبودند كه از ميان آنها مي توان صاحب بن عباد، ابن قتيبة دينوري،
    بديع الزمان همداني و ابوريحان بيروني را نام برد.

    جستارهاي تاريخي، دورة اول، شمارة اول، بهار و تابستان 1389

     
  2. با سلام بر همه كاربران، شما بهتر است به جاي تاسف خوردن به حال اين و ان به خودت رجوع كني! كه أشباح إز تنفر و تناقض و بي انصافي هستي. إز يك طرف به شاهان إيراني حمله مي كني إز يك طرف إز خون در جريان يك شاهزاده سعودي كه فقط به واسطه تقبل هزينه بروزه فضايي در ان شركت دارد مي نويسي. إز يك طرف إز ديد به علم حمله مي كني إز طرفي حامي علم و فرهنك مي شوي، إز يك طرف هر كس كه حرفي غير تو ميزند به جعل تاريخ متهم مي كني إز طرفي خود سعي در جعل تاريخ داري، مي داني خيلي إز مسايل مهم مثل علم، فرهنك، أنصاف و انسانيت و عدالت حتي عشق و ووووو در غالب ايدولوزي نمي كنجد، جون همان ايدولوزي به جايش برايت هزاران سوره و إيه و حديث دليل مي اورد كه مي شود إز اين مسايل كذر كرد و زير دست و با له و لورده كرد، مشكل شما اين است كه رختي إز مذهب به تن كرده ايد و در درون يك حس ناسيوناليستي كور عربي را يدك مي كشيد، هر وقت إز اين مقوله ها خلاص شديد انوقت مي توانيد دم إز عدالت و أنصاف بزنيد و به حال اين ان تاسف بخوريد.  

     
    • با سلام

      دوست عزيز

      شما از من خواستيد يک دانشمند از كشورهاى حجاز -عراق-فلسطين و….. معرفى نمايم بنده 10 نفر را نام بردم

      باور كنيد خود من تا ديروز اطلاع نداشتم كه عربستان چنين دانشمندانى دارد با توجه به درخواست شما در جستجوگر

      گوگل نام اين افراد را ديدم

      را جع به خون پادشاهى نيز حق باشماست اين مطلب را از ويكى پدياى فارسى نقل كردم و من مخالف اين

      عبارات هستم اگر نام سلطان بن سلمان را جستجو نماييد در همان صفحه ى اول اين مطلب را خواهيد يافت

       
  3. سلام

    دوست عزيز مانى از آلمان سوالى مطرح نموده اند

    اصلا كاري با كذشته نداريم يك دانشمن عرب إز سرزمين حجاز يا حوزه خليج فارس و عراق تا فلسطين در دوران معاصر نام ببر

    واقعا براى طرز تفكر شما متاسفم يعنى عربها در عصر حاضر حتى يک دانشمند هم ندارند

    نام 10 نفر از دانشمندان عرب فلسطينى -سورى -لبنانى -عراقى-عربستانى در عصر حاضر

    جواب

    1=دکتر منير نايفه دانشمند فيزيک هسته اى

    در دسامبر 1945 در يکى از روستاهاى طولکرم در فلسطين به دتيا آمد

    Professor Munir Hasan Nayfeh is a Palestinian-American particle physicist, renowned for his pioneering work in nanotechnology.

    2-شاديه حبّال

    البروفسورة شادية رفاعي حبال (Shadia Habbal) هي عالمة فضاء وفيزياء سورية، تحتل منصب أستاذة كرسي فيزياء الفضاء في جامعة ويلز في بريطانيا وترأس تحرير المجلة الدولية الخاصة بفيزياء الفضاء.

    پروفسور خانم شاديه حبّال اهل سوريه دانشمند فيزيک استاد فيزيک دانشگاه ویلز بريطانيا

    3-مصطفى شاهين (1935 لبنان – ) عالم لبناني بارز في مجال الفضاء

    مصطفى شاهين متولد 1935 لبنان دانشمند مشهور لبنانى در رشته فضا

    يکى از سيارکها به نام شاهين 4103 به نام اوست

    4103 Chahine (دكتور شاهين Moustafa Chahine)

    4-دکتر صالح جواد الوكيل
    دانشمند شيمى متولد عراق و عضو آكاديمى ملى آمريكا

    5-عدنان وحود

    دانشمند و مخترع سورى متولد سال 1951 در دمشق

    6-امير سلطان بن سلمان
    شاهزاده سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، فرزند سلمان بن عبدالعزیز ، ولیعهد عربستان سعودی، اولین فضانورد مسلمان و با خون پادشاهی و اولین عربی بود که در سال ۱۹۸۵ با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کرهٔ زمین گشت.

    وی همچنین مهندس بار مفید (payload) است. شاهزاده سلطان طی سفرش در به راه انداختن سه ماهوارهٔ ارتباطی از جمله سازمان ارتباطات عربی (عرب ست) همکاری کرد. او همچنین تعدادی آزمایش که به دست دانشمندان سعودی طراحی شده بود، در سفینه انجام داد و شخصاً بازدیدی هدایت شده از داخل فضاپیما را گزارش کرد که به صورت مستقیم از تلویزیون عربستان پخش شد

    7-خانم دكتر حياة سندى اهل عربستان
    Dr. Hayat bint Sulaiman bin Hassan Sindi (Arabic: حياة سندي‎) (born 1967) is a Saudi Arabian medical scientist and one of the first female members of the Consultative Assembly of Saudi Arabia.[1] She is famous for making major contributions to point-of-care medical testing and biotechnology.[2][3] She was ranked by Arabian Business as the 19th most influential Arab in the world and the ninth most influential Arab woman

    8-دکتر عبد الله الربيعه
    Abdullah bin Abdulaziz Al Rabiah (born 11 November 1954) is a Saudi surgeon and minister of health.

    9- سهاد باحجرى الكندى

    Suhad Bahajri (Arabic: سهاد باحجري‎) is a Saudi chemist, the first female chemist in Saudi Arabia. She also the first Saudi woman to win an
    international award in London.

    10 -محمد بن راشد الفقيه
    پزشک و جراح قلب

     
  4. تحريف تاريخ فقط كار شماست. نمي دانم مرجع اين اطلاعات شش در جهارت كدام منابع تاريخيست. من نه ادعاي مثل تو دارم كه هر دو سه ساعت بالاي منبر ميروي و كلي افاضات تاريخي بيرون ميريزي، شما مي خواهيد به هر صورت كه شده اين دو بريود زماني كه علم و دانش و فرهنك در بغداد و اسبانيا بوده به كارنامه سراسر جنايتبار حاكمان مسلمان منتصب كني. فقط يك سؤال دارم اكر علم و دانش فرايند حكومتهاي اسلاميست بس جرا فقط در طي ١٤٠٠ سال دو شامل دو بريود زماني بأشد مي بايست تداوم داشته باشد، نه اينكه بعد إز مرك يك سلطان عباسي يا حمله برادران مسلمان شمال افريقا به اندلس اين مراكز علمي و فرهنكي به كورستان تاريخ سبرده شوند، كار شما فقط جعل حقائق تاريخي است تنها دليلي كه جهان علم اين دو بريود زماني را تمدن شرق معرفي مي كند به خاطر اين است كه مقالات و كتابهاي علمي به زبان عربي نوشته شده، كه انهم عربي عربي نيست شما كه ماشالله باسوادي مطالعه كن ببين زبان عربي را جه كسي طراحي كرده، سيبويه إيراني در سده سوم براي انكه خواندن كتاب را براي مردم در سوريه و ميانرودان و ايران بعد ساساني سهل كند، إز تلفيق زبانهاي سرياني و ارامي و فارسي ميانه و كلداني و عربي زبان و دستورزباني طراحي مي كند كه به زبان عربي معروف مي شود. هرجه دانشمندان در اين ١٤٠٠ سال نوشته اند شما صاحب شديد فقط به صرف اينكه عربي نوشته شده مثل رازي، علي سينا، خيام، بيروني در ايران در ساير ممالك هم به همين صورت نام دانشمندان را غصب كرده ايد، اصلا كاري با كذشته نداريم يك دانشمن عرب إز سرزمين حجاز يا حوزه خليج فارس و عراق تا فلسطين در دوران معاصر نام ببر. إز نوشته هايت معلوم است به جه قشري تعلق داري البته تهمت ان را به ديكران ميزني، قشري عقده اي و بي هويت كه به دنبال شناسنامه إسلامي مي كرديد حالا اين هويت هرجا بأشد حتي بيابانهاي عربستان  

     
  5. دوست عزيز اكر اطلاعاتم درباره أندلس بيشتر نباشد كمتر نيست، اين همان مرض و بيماري است كه متاسفانه كريبان بظاهر مطلب نويسان است. اولا شما جرا اينقدر اصرار داريد كه بر فرض تمدن فريخته زمان عباسي يا همان اندلس را إسلامي معرفي كنيد، مثل اين است كه جهان غرب كه حالا صاحب تكنولوزي مدرن يا ساير علوم مثل بزشكي يا فيزيك يا شيمي است اين را تمدن مسيحي معرفي كند، خوشتان مي اد اكر اين كار را بكنند. دوما فكر مي كني جون أسامي خلفا را با اجدادشان بلغور مي كني علامه دهري. دوست عزيز كفتم كه بعد إز معتصم عباسي ان تمدني كه تو به ان افتخار مي كني به اسبانيا يا همان اندلس رفت. جه. ميدان إز خليفه عموي صحبت كردي كه نه اسمش را درست كفتي نه زمانش را اكر منظورت إز خليفه هشتم أموي در أندلس است فرمايشاتت را تصيح كنم. ان كروه جنجكويي كه سال ٧١١ ميلادي به اسبانيا مي ايد اكثريت بربرهاي شمال افريقا بودند كه إز تونس و الجزاير و مراكش اقليت عرب را حمايت كردند. بعد ان تا سال ٧٣٢ شكستهاي إز مسيحيان جنوب فرانسه به فرماندهي كارل مارتل جد همان كارل كبير مي خورند. از سال ٧٥٦ ميلادي كه عبدلرحمان اول به اسبانيا مي ايد حكمرانان اندلس تشكيل شده إز امير نشينان عرب و بر بر تا سال ٩٢٦ ميلادي كه عبدلرحمان دوم اعلام خليفه كري مي كند اين سرزمين شاهد جنكهاي داخلي بوده كه سركوبي بربرها و اريستوكراتهاي عرب تا سال ٩١٢ ميلادي به طول مي كشد. سال ٩٢٦ دولتي به نام خلفاي كوردوبا تاسيس مي شود. دوست عزيز ملاحظه مي فرماييد كه تا سال ١٠٠٠ ميلادي هيج اثري إز اين تمدني كه تو به ان افتخار مي كني وجود ندارد. إز اين سألها به بعد فرار دانشمندان إز بغداد به أندلس باعث رونق علمي ان منطقه مي شود و أمنيتي كه براي همه بوده سواي اعتقادات مذهبي يا وابسطه بودن به كدام قبيله. ان كسي را هم كه شما نام برديد خليفه هشتم نيست بلكه خليفه اول است كه اصلا به ان تاريخ ٣٢٥ هجري نمي خورد.

     
  6. محسن..ادبیّاتت واقعا نفرت انگیز است. برایت متاسفم..

     
  7. آقا محسن دلیل علاقه ات به فدک چیست؟ آیا مشکل امروز ایران مسئله فدک است که 1400 سال پیش بود؟ آیا فدک ربطی به دین کسی دارد؟ آیا بهتر نیست بگوییم که این مسئله شما و رفقایتان است که بجای فکر کردن به حال و روز مردم دنبال ایجاد بحثهای انخرافی هستید؟ اصلا این قضیه هر چه که باشد به این سایت چه ربطی دارد؟ همچنین به شما که با اسلام مشکل اساسی داری؟ برو مطلب در دنیای مجازی زیاد است. بگرد و پیدا کن و بخوان وبه دوستانت هم انرژی بده . کسی جلویت را نگرفته. اینجا اگر می توانی حرفی بزنی که همه یک چیزی یاد بگیرند و بدردشان بخورد بفرما. خوشحال میشویم

     
  8. جناب مزدک
    سلام
    بنظرم با هاشورهایی که در کلامت مشاهده میشه دوباره بازگشتی به ادبیات نفرت ،ولی باز من فقط به نقد گفتارت می پردازم:
    1- کسی که مدعی است به چهار زبان زنده دنیا تسلط دارد حتما باید به زبان مادری خود تسلط بیشتری داشته باشد ،شما در عبارتتان از کلمه “بسیارانی” بجای بسیاری استفاده کردی که این با تسلط بر یکی از زبانهای زنده دنیا که زبان مادری است ناسازگار است.

    2- روایت “انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال “،در نهج البلاغه نقل نشده ،بلکه این روایت را آمدی در غرر الحکم آورده است،رجوع کن به (غررالحکم و درر الکلم ،الآمدی ،ص 58 ،حدیث 612).
    کتاب غرر الحکم و درر الکلم مجموعه سخنان علی علیه آلاف التحیه و الثناء است که عبد الواحد بن محمد تمیمی متوفی در قرن ششم آنرا جمع آوری کرده است.
    من سند این روایت و استناد آن به علی علیه السلام را ارائه کردم ،خوشحال میشوم شما هم که گفتید (بسیارانی) آنرا به مسیح نسبت داده اند را ذکر کنید.
    ضمن اینکه مفاد این حدیث این است که همیشه به سخن افراد نظر کن نه گوینده آن!بنابر این تفاوتی ندارد که گوینده این معیار صحیح حضرت مسیح علی نبینا و آله و علیه السلام باشد ،یا علی بن ابیطالب علیه السلام.

    3-اینکه گفتی نهج البلاغه از علی نیست،کسی نگفت نهج البلاغه از علی است ،نهج البلاغه مجموعه ای از خطبه ها و نامه ها و کلمات قصار علی است که مرحوم سید رضی بعنایت های ادبی آنرا جمع آوری کرده است و اسناد تک تک مطالب آن در کتب دیگر موجود است ،باز هم خرسند میشوم اگر دلیل این ادعا که مطالب نهج البلاغه از علی علیه السلام نیست را روشن کنی.

    4- اینکه گفتی” علی شمشیر زن خوبی بوده است”.
    آری چنین است ،او در جنگها شجاعتی داشت که پشت دشمنان و متجاوزان را می لرزاند ،ولی باید عرض کنم :و ما ادراک علی بن ابیطالب ؟ از عبادت علی ، زهد علی ، عدالت علی ، سخنوری علی ، حکمت و علم علی ،و اوصاف دیگر علی چه اطلاعی داری؟علی فقط شمشیر زن بود؟ پس چرا در حق او گفته اند :جمعت فیه الاضداد،یعنی علی انسانی بود که اضداد در او جمع بود ،این کنایه از جامعیت علی است ،علی را فقط به شمشیر شناخته ای؟ لا اقل اینقدر که وقت برای سخنان امثال منوچهر جمالی میگذاری اندکی مطالعه در تاریخ زندگی علی کن ،به شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی سنی مراجعه ای کن ببین چه ها در حق علی گفته اند،علی را حتی دشمنی مثل معاویه می ستاید،علی خلاصه شد در شمشیر زنی؟ زهی انصاف و اطلاع!
    توصیه میکنم یکبار آری یکبار سری به خطبه های سرشار از معارف توحیدی نهج البلاغه خصوصا خطبه اول آن مراجعه کنی تا بفهمی افق فکری علی چیست و کجاست.
    ضمنا چطور است که روایات سنتی در آنچه که مورد نظرت هست حجت است و خوب است ،اما نوبت به نهج البلاغه یا روایت انظر الی ما قال که میرسد روایات سنتی از حجیت می افتند؟!

    5- از فحشی هم که در پایان گفتار کوتاهت نثار ما مسلمانان کردی سپاسگزارم.

     
  9. با سلام

    در جواب آقاى محسن

    كُلُّ إناءٍ بِما فيه يَنضَح

    از کوزه همان برون تراود که در اوست

     
  10. محسن جان

    من بتو سلام کردم
    شما که بزرگتری (ملاک بزرگتری چیه؟)
    جواب سلام کوچکترها را نمیدهی؟

     
  11. عبدالله و مرتضى
    كودكان گلم من هر دو نفر شما را دوست دارم ، ولى حتما بهتون ياد دادند كه أخم بده و اخه ، پس لطفا بخنديد
    من قبلا گفتم همه ادم بزرگترها ، شما دو تا رو بخاطرصداقت معصومانه تون دوست دارند، پس لازم نيست گلهاى من ، شما خودتون رو اذيت كنيد كه جلب توجه كنيد ، شما با همين حرفهاى كودكانه ، براى ما شيرين هستيد، كسى انتظار بيشترى از شما ها كه هر كدام تان بايد اينده ساز باشيد ، نداره،
    مرتضى جون برو به اون اقا كوتولوهه كه بهت گفت بگى(…نگاه كن ببين حرف چيه نه اينكه گويندش كيه…) بگو عمو محسنم گفت ؛ نازى كوچولو !! ماشالله به اين كوچولوى با هوش .
    تو هم عبدالله جون ديگه بعد از اين حرفاى نى نى كوچولوها رو تكرار نكن ، چون تو كم كم بايد برا خودت مردى بشى پس حرف هات هم بإيد كم كم بزرگ بشن،
    مرتضى گلم اينده رو شماهابايد بسازيد، دانشگاه هم انشالله ميرى ، صنعتى شريف كه چيزى نيست انشالله دوتايى تون ميريد دانشگاه كمبريجً ، هاروارد،…. من به اينده شما عزيز اى دلم اميدوارم، تا چشم به هم بزنيد بزرگ شديد،
    راستى ناقلا تو اسم دانشگاه شريف. رو از كىً ياد گرفتى ؟! نكنه رفته پيش ادم بزرگها؟! مگه نگفتم پيش اونها نرو ؟ وقتى يه حرفى ميزنم گوش كنيد ، چرا پيش بزرگتر از خودتون ميريد؟ خطرناكه مملكت پر فساده ، دختر و پسر براشون فرق نميكنه، خداى نكرده اگر…. اونوقت چىً ميشد؟!

    ————————–

    سلام آقا محسن گرامی
    یکی می گفت: گفتار نیک، یک سوم دارایی انسان است. من اما می گویم: ای بسا فراتر. کنایه سفتن و سخن به خراش گفتن، پسندیده ی کسانی است که یک بار – آری تنها یک بار – با کسی روبرو می شوند. شما که قرار نیست این سخن آخر شما باشد؟ من تا کنون کسی را ندیده ام که از سخن نیکو زیان دیده باشد. برعکسش اما فراوان دیده ام. نیکو بیندیشیم و نیک سخن بگوییم. مردان و زنان کنایه پرداز و زخم زبان زن، تنها می مانند.
    با احترام

    .

     
  12. با سلام

    دوستان عزيز

    با 2 گروه در ايران مواجه هستيم

    1- افراد خشک مقدس افراطى طرفدار حاکميت يا همان شعبون بى مخ ها

    2-افراد بى دين وضد مذهب که تحت تاثير روشنفکران غرب زده هويت خود را از دست داده اند

    واين گروه دوم معمولا نژاد پرست -عقده اى -بى ادب وبى تربيت هستند

    بنده به خاطر اهانت اين افراد به اقوام مختلف ايرانى وشهروندان کشورهاى همسايه مانند افغانستان

    عراق پاکستان بارها درگیر شده ام

    در کشورى مثل امريکا يک 2 رگه از پدرى سياه ومسلمان و مادرى سفيد ومسيحى رئيس جمهور مى شود

    واقعا جامعه ما از نظر اخلاقى و اجتماعى و به لطف اين افراد ضد مذهب و بى دين جامعه اى منحط وبه مرز سقوط نزديک مى شود

     
  13. آقای نوری زاد عزیز
    ما به شما و همچنین به این جوانانِ پر شور و شعور می بالیم.
    سپاس که پایداری و استقامت را به ما آموختید. باشد که بکار بندیم.

     
  14. در روایتی از علی علیه السلام هست که فرمود :انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال ،یعنی به آنچه که گفته میشود توجه کن نه به کسی که چیزی را میگوید…(آخوند مرتضی).این حرف دروغی بیش نیست!با شناختی که از علی طبق همان روایات سنتی داریم شمشیر زن و //// خوبی بوده ولی از نظر فکری بسیار ///// بوده و چنین افاضاتی از چنین موجودی بعید بنظر می رسد!همانطور که نهج البلاغه از علی نیست!چنین سخنی را به بسیارانی منتسب کرده اند حتی به مسیح!چنین سخنی هم از همان دزدها و دروغها و مغالطه های و روایت ساختنهای رایج شما مسلمین است.

     
  15. سلام نوریزاد عزیز
    خوشا بحالت که با جوانها میپری و در دل آنها جای داری. من بسیار خوشحالم که میبینم آنها ترا میشناسند ومفتخرند که با تو عکسی دارند و از نگاه دیگر ترسشان از اینکه با تو عکسی دارند فرو ریخته همین گامی بزرگ است. به یاد دارم که سال پیش یکی از نزدیکانم که ارادت من را به شما را می دانست به من گفت که نوریزاد را در کوه دیده ام از او سوال کردم که آیا او را بغل کردی و بوسیدی گفت مگر عقلم کم شده و می خواهم اخراجم کنند. اما این جوانها چیزی برای از دست دادن ندارنند.

     
  16. جناب محسن

    سلام

    بعنوان یک تذکر دوستانه خواستم عرض کنم هیچگاه به تحقیر هیچ انسانی متوسل نشو ،عبد الله یا هر انسان دیگری موافق یا مخالف عقائد تو یک انسان است که حق اظهار نظر در مسائل را دارد ،همچنانکه شما هم برای خودت حق اظهار نظر قائل هستی .
    در روایتی از علی علیه السلام هست که فرمود :انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال ،یعنی به آنچه که گفته میشود توجه کن نه به کسی که چیزی را میگوید ،بنابر این برای شما نباید تفاوت کند که گوینده سخن شیرین هوشمند است یا عبدالله شما محتوای سخنان را واکاوی و اظهار نظر کن و به قائلان آن توجه نداشته باش.
    من در این صفحات و کامنت هایی که دیده ام و مواردی بنام محسن در آن بود سخنی علمی از شما مشاهده نکردم جز تحقیر انسانی بنام عبدالله بلحاظ اینکه محتوای گفتار او با شما هماهنگ نیست ،یا اصرار بر انتشار مطلبی از خانم هوشمند در باب مساله فدک که ریفرنسها و ارجاعات مخصوص بخود را دارد ،شما که عبدالله را باوصافی وصف کردی برای من توضیح بده که خود شما سوای تایید مطالب شیرین هوشمند چه متاع علمی در این عرصه عرضه کرده ای؟

     
  17. جناب عبدالله اون دانشگاهی که تورو راه دادند باید به آتش کشید.ا

     
  18. با سلام

    جناب نورى زاد عزيز

    قبلا در مورد رفتار امام على عليه السلام با مردم انبار که ایرانى بودند مطلبى نوشتم

    دريک ساىت ديدم رفتار رهبر و روساى جمهور در سفر به استانها را و دويدن مردم را به اين صورت تو جيه

    مى كنند

    سؤال :

    استقبال ايرانيان از امام علي (عليه السلام)

    بارها شنيده ام كه جمعي از ايرانيان براي استقبال از امام علي (عليه السلام) در منطقه اي از عراق فعلي حاضر شدند و آن حضرت از نحوه استقبال آنان انتقاد فرمودندكه من سواره و شما پياده و دوان دوان بدرقه كردن شايسته من و شما نيست و چند مرتبه شاگردانم آدرس و منبع اين داستان تاريخي را طلب كرده اند ليكن بنده منبع اين واقعه را نداشتم .خواهشمند است كتاب و منبع اين واقعه تاريخي را اعلام فرماييد .

    پاسخ :

    وقال عليه السلام : وقد لقيه عند مسيره إلى الشام دهاقين الأنبار فترجلو له واشتدوا بين يديه ) : ما هذا الذي صنعتموه ؟ فقالوا : خلق منا نعظم به أمراءنا . فقال : والله ما ينتفع بهذا أمراؤكم . وإنكم لتشقون به على أنفسكم في دنياكم وتشقون به في آخرتكم ، وما أخسر المشقة وراءها العقاب ، وأربح الدعة معها الأمان من النار .

    نهج البلاغة – خطب الإمام علي (ع) – ج 4 – ص 10 (باب ما قاله لدهاقين الأنبار عندما ترجلوا له) چاپ دار الذخائر – قم – ايران

    در حالي که عده اي از دهقانهاي انبار ( شهري در عراق) حضرت را ديدند پس به دنبال حضرت پياده به راه افتادند ودر جلوي حضرت به هم فشار مي آوردند ، حضرت فرمودند : چه مي کنيد؟ پس جواب دادند عادتي است از ما که با آن امراي خودمان را تعظيم مي کنيم .

    پس حضرت فرمودند : قسم به خدا امراي شما از اين کار شما هيچ سودي نمي برند .وشما با اين کار خود به خود سخت مي گيريد در دنياي خودتان و در آخرت هم خود را به سختي مي اندازيد

    چقدر زيان آور است سختي که به دنبال آن عذاب باشد وچقدر سود آور است راحتي که بعد از آن امان از آتش باشد

    حالا توجيه اين عمل ناپسند وناشايست توسط رهبر وروساى جمهور را خوب دقت کنيد

    اما در مورد استقبال هايي كه در مقابل بعضي سران در مملكت ما انجام مي شود : اين استقبال ها براي رضاي خدا وتحت امر وي طبق آيه 120 سوره توبه است که در آن خداوند مي فرمايد :

    ولا يَطَئُونَ مَوطِئاً يَغِيظُ الکُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِن عَدُوٍّ نَيلاً إلّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إنَّّ اللهَ لَا يُضِيعُ أجرَ المُحسِنِينَ

    هيچ قدمي بر نمي دارتد که در آن غضب کفار باشد وهيچ حمله اي به ايشان نمي کنند(در هر جهت چه سياسي چه ديني وچه نظامي) ، مگر اينکه به سبب آن براي ايشان عمل صالحي نوشته خواهد شد . خداوند اجر محسنين را ضايع نمي سازد .

    امير مومنان از اينکه شخص براي احترام وجلب رضاي امير چنين کاري کنند نهي فرمودند .اما هدف اصلي از اين تجمع ها يک نوع رفراندوم غير رسمي و رأي گيري غير دولتي است که مردم با حضور خود علاقه خود را به نظام ثابت کرده و به دشمنان ضربه مي زنند

    جل الخالق

    ما وشما با چنين افرادى مواجه هستيم

    امام على عليه السلام نيز دشمن قدرتمندى مثل معاويه ابن ابى سفيان داشت

    با اين توجيه استقبال مردم و دويدن آنها مقابل امام على مى توانست ضربه شديدى به دشمنان

    امام على از قبيل معاويه و عمرو عاص وارد سازد

    اينها آيات قرآن مجيد را به دلخواه خود تفسير مى نمايند
    نظر جنابعالى و ساير عزيزان چيست؟

     
  19. با سلام

    قابل توجه مزدک و ساير دوستان
    در ادامه ى مبحث نسل و نوادگان حضرت محمد صلى الله عليه و آله ايرانيان مشهور در تمام زمينه هاى علمى ادبى هنرى و….
    را معرفى مىکنم از سادات و فرزندان آن حضرت …………….

    در کشور ایران از قدیم خاندان های سادات وجود داشته اند. گروهی از میان آن ها به مقامات علمی رسیدند، به گونه ای که در عصر و زمان خود به شهرت به سزایی نایل آمده و آوازه آن ها در اقصی نقاط و حتی جهان پیچید

    تاريخ معاصر

    1=سید محمود حسابی (زاده: ۳ اسفند ۱۲۸۱ – درگذشت: ۱۲ شهریور ۱۳۷۱) با نام اصلی محمود خان میرزا حسابی معروف به پروفسور حسابی فیزیکدان، سناتور، وزیر آموزش و پرورشو بنیانگذار فیزیک دانشگاهی در ایران بود.

    2=سید محمدحسین بهجت تبریزی (زاده ۱۲۸۵ – درگذشته ۱۳۶۷) متخلص به شهریار (پیش از آن بهجت) شاعر ایرانی اهل آذربایجان بود که به زبان‌های ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سروده‌است.[۱] وی در تبریز به‌دنیا آمد و بنا به وصیتش در مقبرةالشعرای همین شهر به خاک سپرده شد. در ایران روز درگذشت این شاعر معاصر را «روز شعر و ادب فارسی» نام‌گذاری کرده‌اند

    3=سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی (زاده ۱۲۷۶ نجف – درگذشته ۷ شهریور ۱۳۶۹ قم) فقیه و مرجع تقلید شیعه اهل ایران بود. وی کتابخانه‌ای بسيار ارزشمند را از خود در قم به جا گذاشته‌است.

    4=سید محمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی (۱۲۸۱ – ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۰ هجری شمسی در تبریز) نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف و مفسر قرآن، شیعه و ایرانی است

    5=سيد محسن مصطفوی (به انگلیسی: Mohsen Mostafavi) معمار آمریکایی ایرانی تبار است.

    او ریاست مدرسه‌ی عالی طراحی دانشگاه هاروارد را بر عهده دارد.

    او همچنین از داوران جایزه معماری آقاخان است. مصطفوی سابقا ریاست دانشکده معماری دانشگاه کرنل بود، و قبل از آن نیز در دانشگاه پنسیلوانیا تدریس نمود. سید محسن مصطفوی که از سال ۱۹۹۵ ریاست مدرسه معماری AA در لندن (به قولی معتبرترین مرکز آموزش معماری در اروپا) را بر عهده داشت، چند سال پیش به ریاست دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه کرونل (یکی از ۵ معتبرترین دانشکده های معماری جهان) منصوب شد

    سید حسین نصر (۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران) فیلسوف و متأله ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشنگتن است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری را به رشتهٔ تحریر در آورده است

     
  20. با سلام

    يكى از دوستان در باره ى تاريخ اندلس مطلبى خلاف واقع نو شته است

    نمى دانم معتصم عباسى چه ربطى به اندلس دارد

    اندلس در زمان بنى امىه به تصرف مسلمانان درآمد توسط طارق بن زياد

    طارق بن زياد كه بود

    طارق بن زیاد (تولد ۷۶ هجری برابر با ۶۷۰ میلادی) سردار مسلمان بود که در زمان ولید ابن عبدالملک اسپانیا را تسخیر کرد. جبل‌الطارق به نام او است. او که در سال ۷۲۰ میلادی از دنیا رفت در قبیله‌ای بربری بنام صدف در مراکش بدنیا آمد.

    مسلمانان و بربرهای شمال آفریقا در سال ۷۱۰ میلادی تحت فرماندهی طارق بن زیاد که خود ازآفریقاییان بربر و یکی از افسران برجسته موسی بن نصیر فرمانروای آفریقا بود، با ۱۲ هزار مرد جنگی از تنگه جبل الطارق گذشته در اندک زمانی بخش عمده شبه جزیره ایبری را به تسخیر در آوردند.

    طارق بن زیاد که مردی هوشیار و شجاع بود بمحض ورود به اسپانیا دستور داد کشتی‌های جنگی سپاهش سوزانیده شوند تا سربازان فکر فرار یا بازگشت را از سر خود بیرون کنند. بدین ترتیب برای اولین بار زمینه حضور نظامی مسلمانان در اروپا فراهم شد

    حال ببينيم معتصم که بود ودر چه زمانى مى زيست

    ابواسحاق محمد المعتصم بالله خلیفه عباسی (۸۴۲-۸۳۳) فرزند هارون الرشید بود که پس از مأمون به خلافت رسید

    بنابراين لطفا تاريخ را تحريف نکنيد

     
  21. سلام
    ایوالله به جوانهای غیور میهنم. بهتون افتخار میکنیم.روح مصدق رو شاد کردید.

     
  22. با سلام

    آقاى محسن با ادب

    حالت خوبه فرزند دلبندم

    عزيزم وقتى تو شير خوار بودى من در دانشگاه صنعتى شريف دانشجو بودم

     
  23. محض شوخى؛
    جناب نورى زاد فكر كنم فقط من و شما به سيزده بدر نرفتيم ، نكنه نحسى سيزده گريبونمون رو بگيره!؟
    جسارت بنده را ببخشيد.

     
  24. جناب نوريزاد
    بنده عذر ميخواهم كه مجدد مزاحم شما شدم ، دليل مزاحمت مجدد من اين است كه ؛ من دو سوال پرسيدم جواب هيجيك را نداديد؛
    ١- چرا از بين اين همه مطلب مشابه فقط همان يكى حذف شد در حاليكه اين دومين كامنت ايشان بود و ديگرانى كه صدها كامنت مشابه گذاشته اند ، حتى يك مورد ان نيز حذف نشده ولى دومين كامنت اين بنده خدا را حذف ميكنيد ؟
    ٢- ايميل بدهم ان مطلب را برايم ارسال ميكنيد؟
    با تشكر .

    ——————

    محسن گرامی
    شوربختانه مطالب دیگری نیز حذف می شوند که آلوده به فحاشی و توهین و نادرستی اند. در گوگل اگر جستجو کنید مطلب در باره ی فدک فراوان است. بگذریم. بهتر نیست؟

    .

     
  25. عبدالله خوب
    من ميخواهم يك خواهش از شما داشته باشم ؛ شما اگر يك نوشته در باره اوضاع امروز ايران بنويسى و البته اگر همش از خودت باشه من يك هزار افرين بهت هديه ميدم و قول ميدم بقيه همه بهت افرين بگند، راستى عبدالله جان تو كلاس چندم هستى؟ دوست دارم كه امسال شاگرد اول كلاستون بشى عزيزم تا بابا و مامانت هم ازت راضى باشند ،پس بايد به همه قول بدى درسهات رو خوب بخونى و حرف والدينت رو گوش بدى و كمتر هم بشينى پاى كامپيوتر و شب ها هم زود بخوابى تا همه شما را دوست داشته باشند، قول ميدى عزيزم؟

     
  26. عبدالله عزيز
    من دوستانه به شما پيشنهاد ميكنم مقدارى در زمينه هاى مختلف ، مطالغه كن تا سخنانت بتواند به حداقلى از پختگى برسد ريرا با وصعيت حاضر لحن بسيار با صفايى كه در كلامتان مشهود است و از سخنانتان مشهود است كه با پشتكار فراوان سعى داريد سطح سخنتان را از سطح سخنان كودكانه فراتر ببريد و توجه ديگران را به سخن خود جلب كنيد كه گرچه من براى اين سعى و تااش شما ارزش قائلم ولى متاسفان تا وقتى اطلاعات و سطح سوادتان در حد و اندازه كودكان باشد متاسفانه تلاش شما براى جلب توجه ديگران بى ثمر خواهد ماند ، البته اين تلاش شما هيچ ضرورتى ندارد زيرا همين صداقت موجود در كلامتان و همين اظهار نظرهاى كودكانه شما براى ما حائز اهميت است و ما شما را نيز مانند ساير افراد ميدانيم و مطمئن باش كه انچه سبب توجه ديگران ميشود صداقت انها است و نه سطح سواد انها ، لذا نيازى نيست تو خودت را زحمت بدهى و همين صداقت تو براى ما كافى است و انشالله در اينده سواد نيز بدست خواهى اورد ، با احترام .

     

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشود.

 سقف 5000 کاراکتر

91 queries in 2080 seconds.