سر تیتر خبرها
ششمین فیلم کوتاه محمد نوری زاد با نام شعبون بی مخ ها 4 به مدت 16دقیقه

ششمین فیلم کوتاه محمد نوری زاد با نام شعبون بی مخ ها 4 به مدت 16دقیقه

مقدمه: من در این فیلم در کنار تصاویری از شعبان جعفری و دکتر مصدق بهمراه تصاویری از کتک خوردن مردم در خیابان ها در سال های اخیر، به مقوله استقبال مردم از مسئولین و همچنین نمونه هایی از رفتارهای آن ها در قبال علی مطهری نماینده مجلس و سردار علایی پرداخته ام. همچنین در کنار نمایش توهین های بسیجیان به فائزه هاشمی رفسنجانی و شکستن شیشه ماشین های مردم توسط بسیجی ها، با رهبری سخن گفته ام.
این فیلم کوتاه را با تأمل تماشا کنید و به این پرسش ها پاسخ بگویید که:
1 – چه کسانی از وحشی گری شعبون بی مخ ها سود می برند؟
2- چرا و برای چه مقاصدی این جماعت اختراع شدند؟
3 – برای این وحشی ها در آینده ی حوادث ایران چه نقشی درنظر گرفته شده است؟

لینک تماشای آنلاین

دانلود نسخه با کیفیت خوب: لینک مستقیملینک غیرمستقیم

دانلود نسخه با کیفیت پایین: لینک مستقیملینک غیرمستقیم

آنچه در این فیلم کوتاه مشاهده میکنیم:
(تصاویری از ماجرای شعبان جعفری و مصدق بهمراه تصاویری از زخمی و مجروح شدگان سال های اخیر در خیابان ها.)
(فیلمی از صحبت های دکتر محمود احمدی نژاد در یکی از سفرهای استانی)
محمد نوری زاد خطاب به رهبری: من تردید ندارم که این بسیجی ها شما را دوست دارند و گاه از این دوست داشتن هم فراتر پای میگذارند. اما آیا این ملاک است که وقتی یک نفر رو یک جماعتی خیلی دوست دارند، آن فرد حتما در یک جایگاه حق ایستاده است؟ گفتم براتون، بازجوی من اسم شما را میبرد و سید علی سید علی میگفت و من رو میزد و به من فحش ناموس میداد.
در اینکه اینان شما را دوست دارند تردیدی نیست، اما مردم خیلی های دیگه را دوست دارند و بی واسطه دوست دارند. واسطه ای که منظور من است این است که شما وقتی وارد یک شهرستان میشوید، مدرسه ها و ادارات را تعطیل میکنند و تمام ادارات شروع به نوشتن پلاکارد و آذین بندی دولتی میکنند. ولی اطمینان دارم اگر فضا را باز بگذاریم وقتی افرادی وارد شهرستانی میشوند، بدون آذین بندی مردم به استقبالش میروند. بعنوان نمونه البته امیدوارم به جنابعالی برنخورد، در تلویزیون خانمی به نام خاله شادونه است. به شهرستان خرمدره رفته بود و در آنجا بدون اینکه تبلیغی شده باشد، مردم به استادیومی فراتر از ظرفیت هجوم میبرند و حتی دو کودک زیر دست و پا ماندند. کسی این ها را با اتوبوس نیاورده بود، بهرحال ملاک دوست داشتن یک فرد نیست. ملاک حقانیت یک فرد، ازدحام مردم در اطراف او نیست. کما اینکه در اطراف ناپلئون جمعیت فراوانی آرایش پیدا کرده بودند و سربازان ناپلئون او را میپرستیدند.
میخواهم بگویم که این بسیجیان و یا افرادی که به زعم بنده افرادی که صادقانه و صمیمانه شما را دوست دارند و رفتار ناشایست ابراز میکنند، شما را دوست دارند و میزنند، شما را دوست دارند و فحش میدهند، شما را دوست دارند و بی دلیل قانون را زیرپا میگذارند. این ها نباید ما را فریب دهد.
در همین چندوقت گذشته دیدید که آقای مطهری از تریبون مجلس رسما اعلام کرد که پاسداران و سپاهیان در انتخابات دخیل بودند. این باعث شد که یک جمعیتی از همین بسیجی ها بریزند جلوی مجلس و اعتراض کنند و هیچ پلیس و دستگاهی هم برای اجتماع و اعتراض آن ها ممانعت ایجاد نکرد. اسم این را خودجوش میگذارند ولی اینگونه نیست و یک بخشنامه است و تلفن میزنند فلان سردار که آی بسیجی ها بریزید فلان جا. کجا؟ پشت مجلس. چی بگیم؟ بگید که مطهری فلان و بهمان است. خب این نشاندهنده این است که این ها ربات و ماشین و گوش بفرمان هستند.
یا مثلا همین چند وقت پیش با یک تلفن میریزند جلوی درب خانه سردار علایی چون تحلیلی کرده و مطلبی نوشته. در و دیوار را مینویسند و فحش میدهند و میگویند که سردار نام آوری مثل علایی رانت خوار میشود و کسی است که برادرش تواب بوده. یعنی اسرار و پرونده وی را وسط میریزند تا او را به زانو درآورند.
خلاصه این لات مذهبی ها و این اوباشان مذهبی و این شعبون بی مخ های بسیجی که نام بسیجی را ربوده اند و پای بر سر قانون میگذارند و شرارت ها و فضاحت های فراوانی به نام دین برمیاورند، همین.
(فیلمی از توهین های رکیک بسیجی ها به فائزه هاشمی رفسنجانی.)
محمد نوری زاد خطاب به رهبری: یادتون هست که بالای منبر برای ما چه چیزهایی میگفتید؟ میگفتید که در اسلام ادب هست، فهم هست، انسانیت هست، عدالت هست، انصاف هست، گذشت هست. برای ما میگفتید که در اسلام برخلاف همه ی مکاتب دیگر احترام به مردم، احترام به اموال و عقاید و فکر مردم آنقدر فراگیر و برجسته است که آسیب یک نفر به مثابه آسیب همه مردمان است. این ها را شما برای ما میگفتید.
میگفتید در اسلام وقتی یک نفر بی دلیل آسیب ببیند، همه مسئولند که قیام و اعتراض کنند و نسبت به مظلومیت آن فرد مسئولین را به چالش بکشند.
یادتون هست از خالدبن ولید برای ما میگفتید؟ اینکه برای گرفتن خمس یا زکات به یک قبیله رفت و آنجا شیطنت و ظلم کرد و رئیس قبیله را کشت و شبانه به همسر وی تجاوز کرد و سپس با اموالی که غارت کرده بود به مدینه آمد. پیامبر که متوجه ماجرا شد بسیار برآشفت و حضرت علی را فرستاد تا خسارت آن قبیله را نفر به نفر پرداخت و عذرخواهی کرد بخاطر این جفایی که به اسم والیان و ماموران اسلامی بر آن ها روا شده بود.
زمان گذشت، شما ولی و حاکم و رهبر یک جامعه اسلامی شدید. اما در جامعه ای که شما رهبرش هستید، به مردم ظلم میشود درحالیکه این مردم هیچ جایگاه مراجعه ندارند. جایی نیست که به آنجا مراجعه کنند و فریاد برآورند که به ما ظلم شده است.
ماموران تحت فرمان شما، همین شعبان بی مخ ها میریزند و مردم را میزنند. حالا از منطق شما میگوییم که مردمی که معترضند را باید زد. اما همین شعبان بی مخ ها وارد زندگی مردم میشوند. مردمی که اصلا نبودند و در کنار این اعتراض ها تظاهرات بودند. این شعبان بی مخ ها به پارکینگ منازلی که از حادثه و ماجرا دور بودند و اموال مردم را تخریب و نابود میکنند و هیچ اعتراضی از جانب شما شنیده نمیشود که: “آی مردم این مردمی که آمدند و زدند و اموال شما را از بین بردند و در میان شما هراس ایجاد کردند، خودسر بودند و به من رهبر ارتباطی ندارد.” ما یک چنین چیزی را از شما نشنیدیم و ندیدیم که شما دستور دهید که خسارت مردمان خسارت دیده را از بیت المال بپردازند.
این ها را که میبینیم یاد حرف های قدیم شما میفتیم که در اسلام ادب هست، در اسلام انصاف و عدالت و کرامت انسانی است. در اسلام فراتر از همه مکاتب به حقوق مردم بها داده میشود.
ما کجا داریم میرویم آقا؟ کجا میرویم؟ شما میدانید؟

http://www.nurizad.info/wp-content/uploads/2012/08/41783_153044948056463_1439_n2.jpg

Share This Post

درباره محمد نوری زاد

43 نظر

  1. سلام امین جان.

    چقدر ایمان خوب است، چه بد می کنند انها که می کوشند انسان را از ایمان محروم کنند(د. شریعتی)

    بر ان مباش که به لطف تعریف چند مراجع از جناب رهبر یک طرفه به قاضی بروی. به گمانم هنوز تن پاکت به تن بسیجیان برخورد نکرده است اگر برخوردی با انان داشتی نظرت متفاوت بود.
    بی احترامی خشم بی دلیل درونت را میرساند و من میستایم تعصب و غیرتت را که از رهبر خود دفاع میکنی.
    کمی تامل ما را انسانی فهیم با درک بالا نشان میدهد. این همه بی احترامی از مقلد رهبر به هیچ وجه قابل قبول نیست. اگر رفتار شما اینست پس برداشت ما نیز از رهبر چنین است.

    به تامل باید، هرکه او گفت خدایی باشد. حرف من از پی تردید و دوئیت ها نیست حرفم اینست خدایی نبریم هرکه باخود به سرش شال و کلاهی دارد(drd)

     
  2. آقای نوریزاد، زبان تلخ حق است…
    من یه بچه ی روستایی از دهاتهای نزدیک مرزم.اما تو ماهواره فیلماشونو دیدم…

    موفق باشی

     
  3. اخه بدبخت های بیچاره بی سواد به حرف های این منافق گوش ندین مشکل تمام ماازبی دینی خودمون برین نظرعلما رادرمورد رهبری بخونید شمااگردین میخواین بیایید این نظرات علمای دین اگردین نمیخواین که هیچی نظربهجت دیدی حسن زاده املی دیدی مرعشی نجفی دیدی کی روبگم بدبخت ها شما که اوناروقبول ندارین غیرازخودتون هیچی رانمیدونین نوری زاد اگر ادعای باسوادی و آزادی اندیشه می کنی این کامنت منوبذار. درقلبهایشان مرض است وروز به روز به این مرض اضافه میکنیم قران کریم

     
  4. سلام به شمامناقای کثیف فی ضلال مبین میگم جانم فدای رهبر جانم فدای رهبرجانم فدای رهبر جانم فدای رهبر عشق فقط سیدعلی خامنه ای ماسون کثیف لعنت بردشمنان اسلام وولایت عشق سید علی خامنه ای تاماهستیم نمیگذاریم یک موازسررهبرکم شود تاماهستیم شماهیچ غلطی نمیتونید بکنید همینطورکه نکردید .لعنت بردشمنان اسلام عشق سیدعلی خراسانی جانم فدای رهبرجانم فدای رهبر شمامثل خوارج زمان حضرت علی هستید تاامام زمان پشت ماست هیچ غلطی نمیکنید جانم فدای رهبر عشق ما شهادت عشق ما امام زمان عشق ما سد علی خامنه ای

     
  5. shoma rahbare vaghei ma hastid

     
  6. سلام آقای نوریزاد
    “نمیدانید که چقدر بااین فیلم احساس قرابت ونزدیکی نمودم ودردکشیدم چراکه خودیکی ازقربانیان همین شعبون بی مخهابوده وبا آنکه کارگری بیش نیستم مورد ستم این اراذل قرارگرفتم.شرحش مفصل است امافقط این رابگویم که بااین ظلم و جور به دینم هم شک کرده ام! آخرچگونه دینی است که فرصت اینهمه سوء استفاده نامردی ونامردمی را به نامش می دهد.راستی تا یادم نرفته بگویم که در جایی سخنی خواندم از امام بدین مضمون که “تا نهضت زنده است هاشمی زنده است”یابالعکس حالا دیگر نمیدانم کدام زنده هست وکدام مرده؟!!!مگر اینکه فرض قریب به یقین بگیریم که خامنه ای خودرابصیر تراز خمینی میداند که اجازه میدهد //// درگاهش اینچنین پاچه زن وبچه هاشمی را بگیرند.درآخر منتظر جوابی هرچند کوتاه از سوی شما عزیز هستم .اجرتان با خداوندمنان !

     
  7. قربان ادب شما الحق شما اصول گرای واقعی هستید واقعا از پوزشتان شاد شدم
    کاش ما بتونیم به ادب اسلامی بازگشتی داشته باشیم.

     
  8. جناب خاتمی یکی از انسانهایه نزدیک به کامل این انقلاب است .انشااله یتوانیم قدر بزرگانمان را بدانیم .همچنین ابوزر زمانمان جناب نوری زاد را

     
  9. ایولا عزیز جان عجب صفت بجایی به جناب نوری زاد دادید .خدا خیر بدهد .ایشان واقعا واقعا شبیه هستند

     
  10. جناب نوری زاد سلام. ابتدا تشکرمی نمایم ازفرهیختگی واحساس مسولیت شما..عرض میکنم نامه های شما ووو ازباب توهین تلقی میگردد برای فرصت طلبانی که دستی برای انقلاب اسلامی وحفظ آن درآتش نداشتندوشادمانی دنیا طلبان و مانوسان بافرهنگ غرب را بدنبال خواهد داشت وگرفتاری جوانان در دام تریدیدودلشکستگی درد مندان حزب ا…اگر عده ای متحجرونفهم وبفول شما شعبان بی مخ ها افدامات به چماق داری میکنند مطمئن باشید رهبری دستور برخوردباآنان راداده اند وگرنه این عناصرتعدادشان بیشمار میگشت .هر چند در حال حاضر قوه مجریه دردستان عده ای متوهم بنظر حقیر و بقول خودشان یاران امام زمان ع قرار داردوهاله های نورشان مانع اعتدال ومدیریت برنامه ریزی شده گردیده که البته عمرشان اندک وبقایشان برباد است .اما باز رهبری ایستاده واگر انحراف وخطر ی انفلاب اسلامیمان را تهدید نماید جلوگیری مینمایدبا کمک ملت بزگوار یعنی من و شما وما.استخوان درگلوصبورباشیدوباشیم. عزت زیاد

     
  11. عباس اقا به نظر من تعصب شما در مورد رهبر و نظریه قبلی تان باعث میشود حقیقت برای شما کمرنگ شود. از شما خواهش میکنم یک طرفه قضاوت نکنید.
    عباس عزیز که دم از ولایت میزنید و مطمئنا نیز در دین خود جستجو کرده اید که ببینید ولایت یعنی چه و ولی فقیه و حاکم مسلمین کیست. ولیان مسلمین بعد از امام علی کاملا در احادیث ما نامشان ذکر شده و همه از افرادی پاک و طبق سخن خدا و پیشوایان این ولیان از هر خطایی و هر اشتباهی در امان اند. حال با استناد به این احادیث و کلام خدا ایا کسی که از اشتباه و خطا در امان نیست میتواند رهبر جامعه اسلامی باشد؟ البته شاید بتواند باشد ولی نه مادام العمر. یعنی اگر نظریه یک رهبر دینی ما اشتباست هر مثلا 4 سال یک بار مثل ریاست جمهوری رهبر نیز تایین شود که اگر مثلا فلان رهبر کار و دیدگاهش اشتباست 50-60 سال بر مسند حکومت ننشیند! مشکل گرانی ما و… در دین و تحریم و ازین چیزا نیست برادر! مشکل مادام العمر شدن حکومت ماست… بله شاید باز هم در ذهن خود تکذیب کنید اما از شما خواهش میکنم بروید و تحقیق کنید ببینید چه بر سر اسلام به اصطلاح ناب اوردند…
    درکل رهبر از دیدگاه من موجب نقض دموکراسیست و تنها نام جمهوری اسلامی ایران با فعالیت های مذهبی کافیت…
    کشوری که مردم و دیدگاه ها و دین و روش زندگی شان ازاد باشد بتوانند انتقاد کنند و فعالیت مذهبی دین خود را داشته باشند چه مسلمان چه زرتشت و چه مسیحی و سنی و… این کشور مورد علاقه من است.
    در همین امریکا مسلمانان ازادانه مسجد میسازند اما ما در کشوری که شیعه و سنی را برادر میخوانیم و راه خدا میجوییم به سنیان خود که برای انقلاب زحمت کشیدند اجازه اقامه یک نماز با شکوه را شاید ندهیم… درضمن همیشه به خاطر داشته باشید که ازادی بی بند و باری نیست… تشکر.

     
  12. دیدگاه از دیدن این فیلم تا مدتی شوکه شدم . و به دو چیز پی بردم اول اینکه سیاست مداران ایران قادر به
    اداره مملکت نیستند . و از دیدن فیلم فحاشی به دختر آقای رفسنجانی پی بردم قوه قضاییه به اندازه یک
    مگس ارزش ندارد .

     
  13. دیدگاه
    ای کاش از شجاعت شما ذره ای در وجود من ناچیز نیز بود تا دانسته های خود را افشا می کردم..ای ابوذر زمان..ای که //// در لباس علی را خوب شناخته ای..خداوند یار و مددکارت باشد

     
  14. سلام بر جناب نوری زاد.بعنوان یک هموطن از شما میپرسم.شما دنبال چی هستی؟دراین دنیای وانفسا ما تنهای تنهاییم وجزذات مقدس خدای تبارک وتعالی کسی را نداریم ونمیخواهیم داشته باشیم(امام خمینی)چرا خواسته ونا خواسته به تضعیف جمهوری اسلامی استین بالا زده اید.جناب نوری زادتفرق وبریدن مردم ازریسمان الهی دراین برهه که گرفتار انواع گرانی ها ودشمنی ها ومعضلات بسیاردیگر میباشیم ونیز نامدیت های منتخبان ملت در پیچیده شدن ان بران افزوده .شمادنبال چیستی؟ ویاکیستی؟نامه پشت نامه .که چه شود؟اگر پیامبر ازدنیا برود شما بازگشت ومتمایل به طاغوتها میشوید؟(ایه قران)براستی متحیرم چرااینگونه شده ایدبه خوداجازه توهین های محترمانه به رهبری میدهید؟ چه عایدتان وعایدمان خواهید نمود جزتفرقه وانشقاق در صفوف ملت مقاوم ایران؟بترسید وبترسیم ازاینکه همراه خناسان باشیم وخیال کنیم مومنیم ومصلح…عزت زیاد..

    …………………………

    سلام عباس گرامی

    اینهایی که من می نویسم و می گویم توهین نیست. حقوق معوقه ای است که مطلقا بدان توجه نشده. وگرنه درسایرکشورها- عمدتا غربی- غلیظ ترین و صریح ترین نقد ها هم پیش روی مسئولین و هم پشت سرشان درمقاله ها و نوشته ها مطرح می شود. جامعه ای که نقد نشود مثل یک کپسول فشرده درمجاورت یک انفجار بسرخواهد برد.

    با احترام : محمد نوری زاد.

     
    • دیدگاه[جناب نوری زادسلام. نقدجامعه با توهین محترمانه به رهبری متفاوت است.وزبان خناسان را نیززهر اگین تر خواهد نمود.امروز در این جهان غرق زخارف وتفاخروشهوات نفسانی. رهبری ایران تنها رهبری است که حقیقتا اهل ترویج اسلام ناب وقران و نماز وبندگی خداست.ودرعین حال مظلوم ترین رهبر جهان.چرا جنابعالی به ان توجه نداریدویاران اورا شعبان بی مخ مینامید؟مردان وزنانی که عاشق اسلام نابندوخواهان جاری شدن احکام نورانی قران این کلام وحی الهی ا ند.حال عده ی اندکی هم بدون تعقل وتنها از روی احساس بد عمل میکنندحسابشان جداست.جرا همه را بی مخ مینامید؟نقدی کنیدبه دور از توهین خصوصا به رهبری .او هم انسانی است چون تمام انسانها با این تفاوت که بار مسولیتش سنگین تر وحساس تر.بایداورا یاری نمود. نه باری بر دوشش با نق زدن به تعبیر شما نقد زدن آزرد . عزت زیاد

      ……………………………

      عباس گرامی سلام
      خدای خوب مرا نبخشد که قصد توهین به کسی را داشته باشم. بی آنکه ازاو خطایی سرزده باشد. من همیشه حساب خوبان یک دستگاه حتی سپاه و اطلاعات را از بدان آنها جدا کرده ام. درباره ی رهبری نیز این توقع بی جایی نیست که با این همه فضاحتی که شعبون بی مخ های انقلاب اسلامی بجای نهاده و می نهند یکبار آری یکبار ایشان اعلام موضع می کرد و به دستگاهها دستور می فرمود که مطلقا یک چنین رفتاری نباید تکرار شود. این آیا تقاضای بیهوده ایست؟

      با احترام : محمد نوری زاد.

       
  15. جناب نوريزاد باتحسين وتقدير ازبازگويي مظالم وارد برهموطنان ازاده وحق طلب ايران درانتخاب نام اين اثرتناسبب شخصيتي رعايت نشده است موضوع شعبان بي مخ در كودتاي 28 مرداد دخلت كلي دران بوده ومسيله شكنجه وتجاوز بهجوان وزنان وهتك حرمت بانوان در كلاس شعبان بي مخ ها نبوده است وانها دست بلند كردن روي بانوان را ننگ ميدانستند

     
  16. اقاي نوريزاد زحمت كشيديد خسته نباشيد اجركم عندالله

     
  17. آقای نوریزاد کاش اندکی از شهامت شما را همه ما داشتیم بخصوص آقای محمد خاتمی

     
  18. آقای نوریزاد، سالهاست که با قلمتان آشنایم.اخبار و مقالات کیهان را می¬خواندم و می¬خوانم نه از آن رو که رسانه¬ای صدیق و پویا و اصیل و مردمی است. بلکه از این بابت می¬خوانم تا از سیاست های کوتاه مدت و دراز مدت حکومت و به طور اخص، سیاست ها و راهکارهای رهبر خود شیفته¬ی شما آگاه شوم.
    شما رهبرتان را می¬ستایید و امروز هم با او درد دل دارید.این ارادت و دوستی و این مرید و مرادی فی نفسه ایرادی ندارد، چرا که امری شخصی است و هر انسانی در دنیای آزاد، با دوستی و عشق ورزی به محبوبش به آرامش و نوازش روح می¬رسد. اما وقتی جایگاه مرادش از حد دنیای کوچک چند نفره به سطح یک کشور پهناوری چون ایران می¬رسد و دنیای معنویشان رنگ و بوی مادی در قالب سیاست و سیاست گزاری می یابد دیگر شخصی نیست و حریم ندارد. برای همین می توان آن را نقد کرد. از سال 85 در وبلاگ هایم سیاست های ریاست جمهوری و حامی¬اش آقای خامنه ای را نقد کردم و مرتبا وبلاگ هایم فیلتر شد.
    وقتی شما به آقای خامنه¬ای جایگاهی چون مولا علی می دادید نوشته¬هایتان برایم یوی تملق و اغراق آن هم از وادی جهالت می¬داد. حال و هوای لوکیشن¬های تحمیدیه¬هایتان که در وصف مولا و آقایتان ( علی خامنه¬ای) می نگاشتید قصرهای سلاطینی بود که سلطانش ادعای همنشینی با خدا را دارد و جامه پادشاهی¬اش ردای مردان دین است.
    وقتی تملق¬های تهوع آور شما را در کنار نوشته¬های “پینوکیوی مطبوعات”، روزنامه¬ی کیهان، می¬خواندم، برای روح ” گوبلز” آمرزش می¬خواستم که اگر می¬بود، باید به مکتب قلم به دستان کیهانی می¬رفت و شاگردیتان را می¬کرد. البته انسان جایز الخطاست و راه تغییر و تحول بسته نیست. اما از شما می¬پرسم: اگر آقای خامنه¬ای سیاست دوره¬ی آقای خاتمی را در پیش می¬گرفت و نهایت آقای موسوی هم به یک تدارکات¬چی تبدیل می¬¬شد؛ آیا شما چنین اظهار نظرهایی می¬کردید؟
    می¬دانید که جنایت،تجاوز، اختلاص، تبانی، ظلم به زندانیان سیاسی و عقیدتی، کارهای خلاف شرع، دروغ و تهمت، و هر چه که گوشه-ی کوچکی از آن در این سه سال بر ملا شد،33 سال است که بر این مردم اعمال شده است و شما در طول این سال¬ها از حامیان بودید و اگر سیاست موازی سازی و دشمن سازی از خودی ها طبق روال جواب می¬داد و پیامبرانی چون ماهواره و اینترنت و موبایل نبود شما چه جایگاهی داشتید؟ به زعم من؛ شاید هنوز هم در “جهل مرکب” بودید.
    آقای نوریزاد هدف نگارنده بی ارزش کردن سیاه مشق های سه سال اخیر شما نیست، یلکه تذکری است برای آینده که هیچ حزب و شخص و مکتبی را مطلق نبینید تا در نقد بر او باز باشد و با تقدس دادن و مقدس پروری تابویی نسازید که تکراری براشتباهات گذشته باشد.
    در خاتمه، نامه ای را خطاب به علما نوشتم و تا کنون پنج بار برایتان ارسال کردم. و هر بار مجبور شدم مناسب با شرایط روز تغییری در آن بدهم . دو بار هم در دو هفته¬ی اخیر ارسال کردم. نمی¬دانم مشغله¬تان زیاد است که هیچ واکنشی ندارید و یا فرهنگ سانسور و فیلترینگ رهایتان نمی¬کند.
    البته به زودی در وبلاگم آن را منتشر می¬کنم ولی به دور از ادب بود که بدون یادآوری چنین کاری را انجام دهم.
    به امید ایرانی آزاد و سرفرازی ایرانیان آزاد اندیش اهل عمل. ایرانی بدون تعصب و تک صدایی.

     
  19. موسیقی دان ها

    جناب نوریزاد سلام .

    در یکی از فیلمهای قبلیتون از موزیک شاید من شاید تو از گروه اسکورپیونز استفاده کردید خواستم ضمن تبریک به شما به خاطر این خوش سلیقگی عرض کنم آهنگ Show Must Go On از گروه کویین و فردی مرکوری کبیر هم دقیقا در همین حال و هواست. اگر خواستید این موزیک روحانی و انسانی رو که شبیه همان قبلیست نیوش فرمایید:

    http://www.4shared.com/mp3/FqxPhRBT/Fredy_Mercury_-_Show_Must_Go_O.html

    ببخشید اگر به بحث مرتبط نبود.

     
  20. سلام
    اقاي نوري زاد خاطرتون برامون عزيز –

    سايت رو ديدم اما تعجب كردم وقتي مطلبي در باره زلزله شمالغرب نديدم جاي بسي تامل است كه عزيزانمان جان داده اند و با سختي هاي مشقت بار دست و پنجه نرم ميكنند اما ما حتي يك مطلب هم نميگوييم يا عكسي نميگذارييم جااي بسي تامل است!!!!!!!!!!

     
  21. با سلام  بعد از چند روز از حادثه زلزله در اهر و ورزقان و هریس به سایت امدم اما در عین ناباوری دیدم مطلبی در سایت در مورد زلزله دیده نمیشود اما انجا چقدر از عزیزانمان جان دادن دیگر چیزی نمیخواهم بگویم  قابل تامل بود!!!!!!

     
  22. منظورم اون قسمت از موزيك كه شبيه كارهاي ليزا جرارد و در انتهاي فيلم هم دوباره پخش ميشه.
    با تشكر

     
  23. سلام جناب دكتر
    فيلمتان علاوه بر محتواي خوب، از ساخت خوبي نيز بهره مند است ( با توجه به ابزار).مي دانم كه نظر دادن وسط خطبه شقشقيه است ولي مي خواستم بدام موزيكي كه هنگام پخش تصاوير زخميها وكشته هايي پس از انتخابات پخش ميشود اثر كيست؟
    با تشكر

    …………………………

    با سلام
    استاد حسین علیزاده

    پشتیبانی سایت نوری زاد

    .

     
  24. باسلام
    وقایع تاریخی چه راست باشندچه دروغ هرچه به آن بپردازیم وآنهارانقل وتحلیل کنیم بازهم باعث رنجش عده ای خواهدشد بهترآن است که برای امروزوآینده ازآن نتیجه وراهکارجدیددرآوریم مثل این شعار :
    نه استقلال نه وابستگی جمهوری وتعامل انسانی 
    وتامیتوانیم این راتبیین کنیم وآگاهی منتشربکنیم
    باسپاس مجددوفراوان ازشما

     
  25. این همه ادم بی مخ تو این چند ساله رشد و توسعه پیدا کردند شما هنوز میگید شعبون بی مخ . درسته نماد وسنبل شده ولی خدایشش کلاه خودتون رو قاضی کنید از همه اینا مردتر وانسانتر

     
  26. آقای نوری زاد یک نگاهی به این امامزاده های تمام نشدنی منتطقه ورزقان بینداز وبه من بگو اینهمه امامزاده و نذری که می گیرند چرا نتوانستند از آمدن یک زلزله شش ریشتری جلوگیری کنند؟ راستش را بخواهی من می گم شعبون بی مخ ها خودماییم که اجازه می دهیم اداره اوقاف برجهل ما صندوق وضریح بگذارد و پول جهل و بدفهمی ما را پارو بکند

    اسامي امامزادگان و اماكن متبركه استان آذربایجان شرقی
    210 امامزاده گنبد كبود، سيد محمدحسين آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان
    211 امامزاده ارزيل چندقبر آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ارزيل ارزيل
    212 امامزاده اجاق انس حفان آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ارزيل طرزم
    213 امامزاده پيرقره داش آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ارزيل كوراكش
    214 امامزاده آقا سيد علي آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ارزيل گل‌اخور
    215 امامزاده حسن آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ارزيل استرقان
    216 امامزاده اندرگان، علي داش آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ارزيل اندرگان
    217 امامزاده پيرسقه آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ارزيل مشاهير
    218 امامزاده سيد جبرئيل آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين استمال
    219 امامزاده بيشك آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين بيشك
    220 امامزاده سيد ابراهيم خليل آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين جوشين
    221 امامزاده سيد رضي آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين جوشين
    222 امامزاده سلطان حيدر آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين جوشين
    223 امامزاده پيرقاسم آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين جوشين
    224 امامزاده عليار آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين علي يار
    225 امامزاده علي‌اكبر آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين سقاي
    226 امامزاده سيد حمزه آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا جوشين گل چول
    227 امامزاده پير آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ديزمار مركزئ دستجرد
    228 امامزاده ورزقان آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ديزمارمركزئ ورزقان
    229 امامزاده كبودگنبد آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ديزمارمركزئ كبودگنبد
    230 امامزاده ميرجعفر آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ديزمار مركزئ كلو
    231 امامزاده چاي گلو آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ديزمار مركزئ كلو
    232 امامزاده پيرقره داش آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ديزمارمركزئ سونداخر
    233 امامزاده ليلاب آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ديزمار مركزئ ليلاب
    234 امامزاده سيد محمد آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا ديزمارمركزئ نچق
    235 امامزاده اوش داش معروف به سه سنگ آقا 3 آذربايجان شرقي ورزقان خاروانا خاروانا
    236 امامزاده توركديك آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي ونستان
    237 امامزاده ميرداود آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي ونستان
    238 امامزاده عبدالله، پير آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي اره جان
    239 امامزاده اجاق چاي كندي آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي چاي كندي خيرالدين
    240 امامزاده ابراهيم سمعي آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي خيرالدين
    241 امامزاده گيلگز آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي ديزج ملك
    242 امامزاده اجاق شيخ حسين آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي قره بلاغ
    243 امامزاده صومعه دل آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي صومعه دل
    244 امامزاده شيخ آل محمد آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل جنوبي شيخملو
    245 امامزاده سيد جلال الدين و سيد كمال الدين آقا 2 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل شمالي اقاباباسنك
    246 امامزاده نهريق آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل شمالي نهريق
    247 امامزاده بجويش آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل شمالي بجوشن
    248 امامزاده سيد حسن آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ ازومدل شمالي تخمدل
    249 امامزاده جبلگي نامشخص 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ بكرآباد دايممق
    250 امامزاده سيده خانم خانم 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ بكرآباد كرويق
    251 امامزاده سيد يوسف آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ سينا اويلق
    252 امامزاده سيد حسين آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ سينا اويلق
    253 امامزاده سيد سليمان آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ سينا اويلق
    254 امامزاده گزان بند آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ سينا گزان بند
    255 امامزاده سيد ابراهيم آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ سينا صيفار
    256 امامزاده صمصام كندي آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ سينا صمصام كندي
    257 امامزاده وردين آقا 1 آذربايجان شرقي ورزقان مركزئ سينا وردين
    276 امامزاده علي آباد آقا 1 آذربايجان شرقي هشترود مركزئ علي آباد علي ابادعليا
    277 امامزاده سيد كمال الدين و سيد جمال الدين آقا 2 آذربايجان شرقي هشترود مركزئ هشترود

     
  27. آقای نوری زاد با سلام این که هر کسی به نام اسلام هر کاری را میتواند انجام دهد میتواند . چطور ؟ با یک ” توجیه ” بله ” توجیه ” ببینید هر کسی در این کشور از زعامت گرفته تا عوامت ، با یک توجیه هر امری را شرعی نموده و از باب استحباب آن فعل را انجام میدهد .خدا میداند که به اندازه تعداد شیعیان جهان ما می توانیم هر روز مسئله ای را توجیه و به نام اسلام عمل نماییم . مثلا” قند را اول به چایی بزنیم تا شرعی شود وبعد آن را سر بکشیم .قتل زنجیره ای انجام دهیم تا به بهشت برویم .آقای نوریزاد در قرآن مجید سوره بقره آیه 60 تا 64 از توجیه کردن مردمان آن زمان دربرابر عمل نهی شده و به فعل در آوردن عمل نهی شده با ” توجیه ” به خشم خداوند گرفتار شدند و همه آنها ” بوزینه ” شدند . اما من ندیدم که آقای قرائتی که 34 سال در سیمای ما هر شب جمعه درسهایی از قرآن میدهد ، برای یک بار هم شده ، تفسیر این آیات را برای مردم شرح دهد ! چرا ؟ خب معلوم است ، دست تمام مسئولین مقدس ما رو شده و مردم میفهمند که یا مسئولین دین و ایمان ندارند و یا بر اساس همین آیات اینها در آینده نزدیک ” بوزینه گانی ” در میان مردم خواهند شد . از شما خواهش دارم برای یک بار هم شده کمی از این آیات خداوند که امروز در میان مردم به کنجی رفته و برای ما مردم غریب شده و ما فقط روخوانی قرآن را در این آیات می بینیم و از تفسیر آن برای راهنمایی مردم خبری نیست انجام دهید . دست حق یارتان باشد . خداوند نگهدارتان .

     
  28. نظرات سایت کلمه

    2012.08.11 14:13, یک استاد کوچک said: با سلام دوستان کلمه و جناب نوریزاد.
    تمامی بلایای ما از رسیدن دین است به قدرت! چرا که دین و قضاوت در تمامی کشورهای پیش رفته بطور صد در صد از حکومت جدایند. حالا برای چه؟؟ شما فکرش را بکنید که فیلسوفان٬ یا شاعران٬ یا مثلا قاضی ها یا ادبیان بقدرت سیاسی برسند!! چه خواهد شد. تمامی این قشر ها٬ این هنر ها و حرفه ها در حقیقت مامن های مردمند٬ مردمی که از زندگی و یا از هر تجاوزی آسیب می بینند به یکی از اینها پناه می برند. هر کدام از اینها به عنوان یک قدرت سیاسی و حکومتی عمل کند لاجرم تبدیل دیکتاتوری و خشونت خواهد شد. در اسلام اگر چه مثبتهای فراورانی برای تعدیل قدرت هست٬ اما فاکتور های بسیار بسیار جانداری و سمجی نیز دارد که می تواند آنرا تبدیل به خشن ترین دیکتاتوریهای جهان کند. برای همین همین بنده اگر چه نیت و اراده ی شما را برای عدالت گستری و خطابت به رهبری کر و کور می ستایم٬ اما تکیه تان را به مذهب برای نصیحت برهبری آبستن قدرتی و حکومتی دیگر اما بازهم دیکتاتور می دانم. چراکه نصایح شما عین همان نقل قولهایتان است از رهبری. دین ایمان باید تنها در خانه و در خلوت دل و روح باشد و هیچ تظاهری در بیرون از خانه نداشته باشد. حاصل آن به میدان آمدنها ی قرآن و الله اکبر و تظاهرات ملیونی همین است که میبینی برادر عزیز. و اما پاسخ به سوالات کلمه ارازل و اوباشها و شعبون بیمخ ها برای پشتبانی از حکومت آپارتاید روحانیت ساخته شده اند. اینان نه تنها عمل کنندگان به خشونتند که با فتوای روحانیون مثل گرگ و درندگان دستآموز به جان مردم افتاده و دوباره هم خواهند افتاد٬ بلکه اینان مولدان و تولید کنندگان و پرورش دهندگان خشونت در جامعه نیز هستند. چرا که با خشونتی که می کنند به مرور مردم را وادار به عکس العملی خشن خواهند کرد و آن موقع است ما وارد یک دایره خشونت خواهیم شد. به قدرت رسیدن دین زاینده و مولد خشنترین دیکتاتوریهاست. اروپای سده های میانه تجربه ی بزرگ انسانهای متمدن بوده و حالا هم هست. ما می توانستیم از این تجربه درس بگیریم و نگرفتیم. البته این عدم درس از آن تجربه بخاطر عدم تجربه شاه و دستگاه حکومتی او نیز بود به علاوه ما از دوران قاجار و حکومت فاسد آن دوران به حکومت «مدرن» پهلوی پرتاب شده بودیم و نه شاه و نه مردم ظرفیت پذیرایی از آنرا نداشتند٫ به علاوه دور و بر ما را مار های بدتر از افعی نیز فرا گرفته بودند که شورویها و حالا وارثینشان روسها بدترینشان بوده و هستند. به علاوه با همه ی کوششی نارسایی که در زمان شاه برای آموزش و پرورش و تشکیل سپاه دانش شد٬ اما بیشترین پول خرج مدرنیزاسیون کشور شد و نه مدرنیته و آموزش آن. بنده بازهم با ادای احترام و به نوریزاد و دیگرانی که در دایره ی تنگ دید مذهب سیاسی قدم می زنند می گویم که با مذهب و خصوصا به خاطر قداستش ما از یک دیکتاتوری به یک دیتاتوری دیگر خواهیم رفت. یادمان باشد که شاه محمد رضا واقعا یک مسلمان معتقد بود و این اعتقادش پیوسته در تمامی امورش دیده و شنیده می شد. از مسافرتهایش گرفته و تا روضه خوانی راه انداختنش و مداحی گوش کردنش که بسیار پر شباهت است به مجالس رهبری… حالا شما و یا آقای خامنه ای اسلامش را قبول ندارید یا دارید مسئله ی دیگری ست… پاسخ دیگر من به کلمه این است که این بسیجیان و پاسدارها و شعبون بیمخها – که البته همشان اینگونه نیستن – نگهبانان مساجد دولتی شده و حسینیه های دولتی شده هستند٬ اما اینان نگهبانان رانت خواریهای دولتی٬ بساز بفروشی٬ هتل سازی٬ زمین خواری و انواع واردات و صادرات و انواع و اقسام زد و بندهای اقتصادی نیز هستند٬ اینان همچنین نگهبانان جریان و شریان پول نفتند به کشورهای غربی٬ یعنی ایران تا کنون نفت فروخته و ارز ٬ یورو و دلار وارد کشور کرده و آنرا بدست نورچشمیها داده و آنها هم این پولهای بادآورده را که می بایست بین مردم تقسیم می شد و خرج آموزش و پرورش و هنر و فرهنگ می شد را برای روز مبادا به بانکهای غربی سرازیر کرده اند. بنده یک معلمم و برای مخارج سنگین زندگیم به خانه ثروتمندان نیز می روم تا به آقازاده های دختر و پسر آنها درس بدهم٬ واقعا من احساس حقارت می کنم وقتی به خانه های این پولدارها می روم! اینان از چنان ثروتی برحوردارند که اصلا نمی دانند چه بکنند. دختر یکی از این ثروتمندان هتل ساز وقتی به دانشسرا می آید اتومبیل بنزش و طبق گفته ی خودش چهارصد و سی ملیون خریده است! و البته این خانواده تازه بسیار خوب و متین است! از این دست بسیارند. پدر این خانم بین تهران و دوبی و لندن و آلمان در مسافرت است. آری ارازل و اوباش را با شستوشوی مغزی برای محافظت از جان و مال این رانت خواران پرورده اند٬ شما یادتان نرود که محبت رهبری برای دلهای این مومنین با پول و جارو برقی و یخچال و تلویزیون و اتومبیل و موبایل و خانه و زن و زندگی و پول خریده اند. این محبتها قلابی ست و حتا از گارد شاهنشاهی هم قلابی تر است. خوب بود به این خرید و فروش دل و روح هم اشاره کنی برادر. . اینان روزی ایران را به آتش و خونی باور نکردنی خواهند کشید. و اما پادزهر این روزگار بد تکرار سخنا علی خامنه ای نیست از زبان شما. نه!

    []

    At 2012.08.11 16:01, داریوش said: بازهم مثل همیشه عالی بود
    سلامتی باشی و سر بلند نوری زاد عزیز

    []

    At 2012.08.11 17:04, مادر سه فرزند said: ما کجا داریم میرویم آقا؟ کجا میرویم؟ شما میدانید؟
    من البته آقا نیستم و خانمم پاسختان این است که حضرت امام خامنه ای علیه سلام مست و مغرور پشت فرمان کامیون پر از بمب اتم نشسته و تمامی روحانیون در آن جای دارند و ما ملت فلک زده در آن میدانی هستیم که این کامیون بی ترمز و بی فرمان بر مجسمه ی یادبود انقلاب تصادف خواهد کرد و ما و آنها و همه را نابود خواهد نمود. مبارک است.

    []

    At 2012.08.11 17:20, javad said: امیدوارم مثل دیگر قسمت ها عالی باشد که به امید خدا همینطور هم هست.
    دانلود میکنم + انتشار. جناب نوری زاد اگاهی از شما انتشار از ما. با دیدن این پست سایت خیلی خوشحال شدم واقعا قسمت های قبل خیلی جذاب بود امیدوارم این یکی هم باشد.

    []

    At 2012.08.11 19:16, ناشناس said: دیدم . محشراست. با یه دوربین ساده ببین چی کرده؟ این فیلمسازای وطنی کجان؟ چرا نوری زاد رو کمک نمی کنند؟ پیشنهاد می کنم همه مون ازخودمون فیلم بگیریم بذاریم تو یوتیوپ. به توپ ببندیم عظمارو.

    []

    At 2012.08.11 22:20, ناشناس said: ماموران تحت فرمان شما، همین شعبان بی مخ ها میریزند و مردم را میزنند. حالا از منطق شما میگوییم که مردمی که معترضند را باید زد. اما همین شعبان بی مخ ها وارد زندگی مردم میشوند. مردمی که اصلا نبودند و در کنار این اعتراض ها تظاهرات بودند. این شعبان بی مخ ها به پارکینگ منازلی که از حادثه و ماجرا دور بودند و اموال مردم را تخریب و نابود میکنند و هیچ اعتراضی از جانب شما شنیده نمیشود که: “آی مردم این مردمی که آمدند و زدند و اموال شما را از بین بردند و در میان شما هراس ایجاد کردند، خودسر بودند و به من رهبر ارتباطی ندارد.” ما یک چنین چیزی را از شما نشنیدیم و ندیدیم که شما دستور دهید که خسارت مردمان خسارت دیده را از بیت المال بپردازند.

    []

    At 2012.08.11 23:53, ناشناس said: نوریزاد مواظب خودت باش این شعبان جعفری بی مخ ترورت نکنه به خونت تشنه هستند کم کم خونشون به جوش میاد خون ناشم می شند

    []

    At 2012.08.12 00:24, علی said: فیلم بسیار جالبی بود بنظر میاد در غیاب رسانه های آزاد از اینترنت می توان بهترین استفاده ها رو کرد همین طور که آقای نوری زاد از همین طریق مطالب خود را منتشر میکند. بنظر میاد باید تصویر دقیق تری از شعبون بی مخهای ارائه شود و چه خوبه که این افراد خیلی با دقت زیر ذربین رسانه ای مردمم قرار گیرند و بطور دقیق شخصیت آنها شکافته شود مطمئنن نکات جالبی در این مسیر بدست میاد اولا باید هر کسی بدونه که در این مسیر قرار گرفتن تاوان دارد.

    []

    At 2012.08.12 01:51, ناشناس said: من با نظر علی موافقم اگر اطلاعات دقیقی از شعبون بی مخ ها داده بشه و در رسانه ها منتشر شود مطمئنن تا حدود زیادی حریم امن آنها دچار تخریب میشه و نهایتا اینکه ، سردرمدارن سعی در برائت از انها میکنن. موضوع باید خیلی پررنگ تر شود، تجربه نشان داده که حکومت نسبت به موضوعاتی که بطور معمول از کانال رسانه های تحت پوشش جای طرح ندارد حساسیت نشان میدهد، انقدر مسئله را باید پررنگ کرد تا واکنش حکومتیان را در پی داشته باشد. یکی از روش ها بررسی دقیق ابعاد شخصیتی این افراد می تونه باشه، معمولا این افراد از خانواده های پر تنش و نچندان با اصل نسب هستند، به محک کشیدن آنها از این طریق ۲ فایده دارد اول اینکه مردم بهتر با این اوباش اشنا میشوند ثانیا این افراد از نظر اجتماعی تحت فشار اطرافین قرار می گیرند. مثلا در مورد فرد توهین کننده به خانم هاشمی می توان با استفاده از منابع معتبر و شبکه نتی مردمی شخصیت این فرد و افراد مرتبط با او را منتشر کرد. بخصوص بازیگردان های اصلی که به احتمال زیاد نزدیک به بیت رهبری هستند. یا نوع ادبیات انها رو مورد چالش قرار داد. بنظر میرسه همین فیلم کوتاه می تونه دهها مقاله را در زمینه های مختلف از نوع این گروه های اوباش در بر داشته باشه. اینکه دستگاه های دولتی چگونه واکنش نشان میدهند. اینکه قوه قضیه چطور با موضوع برخورد میکنه و اساسا این رفتار در اسلام چگونه کیفر می شوند……….. همه و همه موضوعات قابل طرح هستند حال که نوریزاد عزیز به این مقوله پرداخته بد نیست همه دلسوزان این اب و خاک با ارائه اطلاعات هر چند کوچک مجموعه ای معتبر ایجاد کنیم مطمئنن بی تاثیر نخواهد بود

    []

    At 2012.08.12 05:27, موسوی said: آقای نوری زاد پیامتان را شنیدم ضمن خسته نباشید به عرض میرسانم برای بیداری وجدانهای به خواب رفته سیلی محکمی هستید . ادامه دهید که خداوند زحماتتان را بی پاسخ نخواهد گذاشت .در رابطه با خساراتی که این مواجب بگیران ولایت شعبانیسم به اموال مردم در حاشیه وارد کردند فیلمهای رسواگر دلخراشی وجود دارد کاش از انها نیزدر فیلمتان استفاده مینمودید . خداوندا به اراده مان در راه سرنگونی دیکتاتور استحکام ببخش . پروردگارا برادران و خواهران آزادیخواهمان را از چنگال دژخیم رهایی ببخش.ای پادشاه زمین و زمان دوست داران راستینت با ثروت وسلاح و تزویر شیاطین سرکوب میشوند تو را به خداوندیت سوگنداین شکست را بر انان مپسند. خداوندا ما را شایسته پیروزی بر اباطیل گردان. یا رب به افکار بسیار ما شهامت و شجاعت بکار گیری از بازوانمان را در مقابل قداره بندان بسیار اندک عطاء بفرما .

    []

    At 2012.08.12 06:04, منتظری said: آقای استاد حرفهای خوبی زدید اما همه را نهایتا به دربار ولایت فقیه بخشیدید تا بدینوسیله دوستان خدا جوی ما را که در زندانها به سر میبرند را با گیوتین سکولار ادعایی خامنه ای سر ببرند. آقا مشکل ما از بی دینی حاکمانمان است نه از دینداریشان . ما به فرعونی حکومت کردن معترضیم شما عامل همه مصیبتها را حضرت موسی میدانید؟؟؟؟!!!!!حالا که الحمدالله شما استاد تشریف دارید لطف بفرمایید و به مطالعتان فرق بین اسلام معترض و مسیحیت تو سری خور را بیفزایید انگاه مطمئنا برای آرامش و سعادت و رفاه و امنیت و معنویت و اخلاق و خوشبختی و تعالی بشریت حضور اسلام را در جهت مبارزه با سیاستهای فقیر پرور و مفلوک کننده و عقب مانده و وحشی و خشن و بی رحم و دروغگو و فریبکار و دزد و فحاش و زورگو و چماق بدست و چاقو کش صد در صد مفید و ضروری تشخیص خواهید داد. البته این تشخیص بیش از هر چیز به کار شخص شما و هم فکرانتان خواهد امد تا بدینوسیله استعداد و وجدان خوبتان را در جهت حرکت روشنفکری جهانی به کار ببندید. انشاالله

    []

    At 2012.08.12 12:33, ناشناس said: خوب بود. تأثیرگذاربود. مستند یا هرچی که هست مهم تأثیرگذاری اونه. وباورپذیری اون. هرکی این فیلمو ببینه باورش می کنه. مستند یعنی همین. هزارتا کارداستانی وسریال بذارکنار این یک هزارم این فیلم کارکرد نداره. این فیلم را دوستان تا می توانید تکثیرکنید.

    []

    At 2012.08.12 14:06, لاییک said: جناب نوریزاد شجاعتت درست٬ صداقت درست اما آنچه را می سازی و می نویسی تا مغر استخوان سنتی ست! یادم است که در جایی در مورد خامنه ای و غلام امام علی نوشته بودی و آنهمه را ارج نهاده بودی و علی خامنه ای را تشویق به بودی مدعای خود یعنی غلام علی بودن کرده بودی٬ ایرانی عزیز به خاطر دوستداریت برای بگویم که اگر آنهمه تعارفات و تعریفات که بر امام علی می نید راست باشد علی امروز اگر در میان ما می بود چندان از داشتن قمبر به عنوان غلام افتخار نمی کرد. برای همین با همه ی صداقتت و شجاعتت و انسانیتت باید بگویم که با نوشته ی معلم بالا موافقم. ایکاش می توانستی این دین و مذهب را چاشنی هر کاری نکنی. حیف است. هم حیف توست٬ هم حیف دین و ایمان هم هست. و اما آینده ی ایران بسی تیره و تار است. این حکومت اسلامی و این روحانیت و از سی سال پیش این ایران خانوم را آبستن بیماریهای لاعلاجی کرده است. برادر ما از یک سو گرگهای هاری را که همین حکومت اسلام پس انداخته بنام مجاهدین خلق داریم که هم خودشان قربانیند و هم قربانی بگیر و بیمار روانی٬ ما نه به همین اندازه که صدها و شاید هزارها برابر مجاهدین بسیجی و پاسدار و لباس شخصی و روحانی و طلبه ی بیمار داریم که بعد از آقای خامنه ای و این حکومت دیکتاتوری تمامیت خواه و اوباش پرور باید معالجه شوند. اینها همه فردا همچون گروه های فالانژ و فاشیست و با همان سوی و چاشنی مذهبی که گفتم از ایرانی و ایرانی طلبکارند. آری برادر به او بگو که بر خیز و ببین که اینچنین شد و آن چنان خواهد شد. سرت سلامت که بی آنکه دیندار باشم دوستت میدارم.

    []

    At 2012.08.12 14:51, شمعوار said: آقای نوریزاد با سلام سخن نو آر که نو را حلاوتی ست دیگر!!
    نسل جدید زبانی دیگر دارد٬ از میان آنها اگر کسانی این زبان و این اندیشه را ندارند یا احساس حقارت می می کنند و یا از جهش جهان بیخبرند٬ جهشی بسوی جایگاهی شگفت انگیز که حتا بزرگترین متفکرین نیز از فرودش و جایگاه فرودش ناتوانند٬ اگر چه واجب حیاتی ست که هم از این جهش آگاه باشند. شما آقای نوریزاد از وجود این جهش که همه چیز را دگرگون خواهد کرد آگاه باش. جهان وارد لانگاژی زبانی دیگر شده. آنرا دریاب. سخنان خامنه ای … را فراموش کن٬ دیگر با او حرف نزن٬ با ما حرف بزن٬ او ترا محل نمی گذارد٬ تو نیز او را با قدرتش تنها بگذار. او را گردبادی عظیم خواهد رفت! سخن نو آر!

    []

    At 2012.08.12 18:26, ناشناس said: یک استاد اون بالا خیلی درست نوشته. بعضی از نور چشمیها نزدیکان بروحانیون و به چاههای نفت چنان ثروتمندند که نمی دانند با پولشان چه بکنند. بعضی از این خانمها و آقایون چنان زندگیهایی دارند که فرهنگش بکنار ملکه الیزابت هم ندارد. همین کارها باعث شده که ملت ایران اصلا از دین زده شده اند. ممنون جناب رهبر معظم! راستی کسی هست معنی معظم را برا من بگه. هم معنی فرزانه رو. البته شایدم اشون خودشون از برج عاجشون بین پایین و یا از همون بالا برا من بنویسند.

    []

    At 2012.08.12 20:15, فرهاد اسم مستعار said: من همه ی نظر ها را خواندم ولی ای عجب که آقای منتظری یا خانم منتظر مقصر اصلی را پیدا کرده. آنهم آن استاد بینواست. من البته با بیشتر نظرات موافقم. اما نظر «استاد» را قبول دارم. تمامی بدبختی هر ملتی از جایی ست و چرا نگوییم مال ما از کجاست. مگر آقای خامنه ای در زمان شاه برحق نمی نمود. حالا مگر ظالم نیست!!! ولی چرا من دانشجو نمی توانم بگویم بالای چشمش ابروست؟؟؟ برای اینکه از شکم مادرش که آمده بیرون یا علی یا الله گفته٬ برای اینکه نفخه قدسیه دارد. اینها از کجا آمده؟؟ از گیوتین لاییکها آمده. دست بریدن و پابریدن از گیوتین غرب است. نه برادر آدرس عوضی نده. «استاد» آدرس درستی داده برو همان جا همه چیز همان جاست. بنده به این استاد زن یا مرد ادای احترام می کنم. در ضمن از کلمه به خاطر گشایشش تشکر می کنم و عرض می کنم که مدتها بود نظری نمی دادم اما این نظرات و این دمکراسی کردن سایت کلمه تشویقم کرد. ممنونم

    []

    At 2012.08.12 23:31, ناشناس said: سلام به استاد گرامی نوری زاد عزیز وسلام به دوستانی که اینجا به نوری زاد ایراد گرفته اند که چرا روی سخن به خامنه ای دارد و چرا به مردم ندارد وچرا هنوز که هنوز است دم از اسلام می زند و خامنه ای را تا دم درخانه ی قنبرغلام علی می برد. باید بگویم : ای دوستان، آقای نوری زاد استاد قلم است. استاد کلام است. او خوب می داند که با یک آخوند وبا یک مرجع تقلید وبا یک رهبرچگونه صحبت کند. نوری زاد هنوز خط قرمز های داخل را درحد امکان دارد رعایت می کند. او با زبان همان دینی با رهبرصحبت می کند که این رهبر مرتب ازآن دم می زند. رهبرایران سخنی غیراز اسلام ندارد. با این رهبرنمی شود از دموکراسی غرب سخن گفت. نمی شود مباحث آکادمیک پیش کشید. باید رفت به حوزه تخصصی او وبا همانها که او خودش را درآنها متخصص می داند او را به چالش کشید. نوری زاد این را خوب تشخیص داده و خوب جایی را نشانه رفته است. او جایی را نشانه گرفته که همه بلایای ما ازآنجاست. نوری زاد دارد به ما می گوید وقت خودتان را صرف فلان شخصیت درجه چند و فلان اداره ودستگاه نکنید. این رهبراست که همه سرنخ ها به او مرتبط است. او را که نشانه بگیریم انگار همه مفسدان و دریوزگان هویتی را نشانه رفته ایم. نوری زاد خیلی باهوش ترازآن است که از محدوده رهبر به جایی دیگرمثلا به فلان استاندار و فلان وزیر بپردازد. او دراین مدت همه اش به رهبر و رییس دستگاه قضا و رییس دولت و رییس مجلس ونمایندگان مجلس پرداخته است. این یعنی درست ترین کارممکن. اجازه بدهیم نوری زاد کارخودش را بکند. ازاو نخواهیم مثل ما فکر کند. اجازه بدهیم او خودش باشد. او درمیان پاسداران وحامیان انقلاب دوستان فراوانی دارد که می خواهد آنها را به جمع معترضان فرا بخواند. مهم ترین نکته ای که باید توجه داشت این است که نوری زاد از داخل کشور دارد بیت رهبری را بمباران می کند ونه ازخارج . بهمین خاطراست که تاثیرنوشته های او وتاثیرهمین فیلمهای او هزار برابر نوشته های دوستانی است که درخارج اند.

    []

    At 2012.08.13 03:06, محمد said: آقا ما سرعت اینترنت مون خیلی کمه نتونستم ببینم اما نوشته های خیلی جالب بود می تونم تسور کنم که فیلم چی بود

    []

    At 2012.08.13 05:25, منتظری said: آقای فرهاد ویا همان استاد که این بار خود را دانشجو معرفی نمودید باور بفرمایید این سایت کلمه با سایتهای دیگر کاملا فرق دارد .و فرق عمده این سایت با سایتهای دیگر در این است که در اینجا میتوانید از راستی و درستی هرگزنترسید و پنهان کاری و دروغ را تا میتوانید رسوا کنید . خوانندگان عزیز و کلمه محترم لطفا مقایسه بفرمایند. کامنت استاد که در پایان خود را معلم خصوصی بچه پولدارها معرفی میکند در سطر ۱۹ می نویسد ( بنده بازهم با ادای احترام و به نوریزاد و دیگرانی که در دایره ی ……… ) کامنت فرهاد که خود را دانشجو معرفی میکند به خوبی یک ۶۰ساله به یاد می اورد که اقای خامنه ای در زمان شاه بر حق مینمود و حالا ظالم شده ودر سطر ۶ درست مثل استاد ادای احترام میکند( بنده به این استاد زن یا مرد ادای احترام می کنم……..) انچه که مهم است این است که برای رسیدن به هدفهای والا اگر از وسایل الوده استفاده شود مثل این است که در جراحی برای نجات بیمار از تیغ الوده استفاده شود.ومهمتر از همه این است که جراحی که چنین غلطی را مرتکب میشود نه تنها به شخصیت تخصصی خود توهین و پشت میکند بلکه با به خطر انداختن مضاعف جان بیمار صلاحیت پزشکی خود را از دست میدهد. درود بر موسوی راستگو ننگ بر احمدی نژاد دروغگو . خداوند همه ما را هدایت کند.

    []

    At 2012.08.13 08:43, ناشناس said: من داشتم به این فکرمی کردم که آیا مسئله اصلی ما این روزها چیست؟ دولت است؟ مجلس است؟ قوه قضاییه است؟ بیکاری؟ تن فروشی؟ اعتیاد؟ مصرف؟ تحریم؟ بی آبرویی جهانی؟ چی؟ بعد دیدم همه اینها بطورمستقیم به شخص رهبر وصل است. وباز دیدم برای این که رهبررا به یک محاکمه اینترنتی بکشم یکی از دلایل محکمه پسند همین شعبون بی مخ های رهبری است. این شد که دیدم آقای نوری زاد چه خوب قضایا را تحلیل کرده وانگشت به سوراخ ماربرده و به ما می گوید نه به چپ نگاه کنید نه به راست. مار اینجاست که من نشانتان می دهم. بکوبید کله اش را که خلاصی ما جز با کوبیدن سراین مار ممکن نخواهد شد.

     
  29. سلام و عرض ادب خدمت حر زمانه نوري زاد عزيز

    وقايع تاريخي را با چه اعتمادي نقل مي فرمائيد. لطفا اگر منبع اين اتفاق تاريخي را داريد براي ما هم نقل بفرمائيد. مي دانيد كه تاريخ را چه كساني مي نويسند؟!!!
    و آنقدر تكرار مي شود كه براي ما همچون ديگر باورهايمان به ارث مي رسد !!!
    اين باور فقط مخصوص شيعيان است و توهين به باورهاي اهل سنت
    (با اين وجود اگر اتفاق افتاده باشد براي همه بايد اعلام شود بدون توهين
    اگر اتفاق نيافتاده باشد بدون تحقيق بيان كردن شامل افترا به صحابي پيامبر مي باشد

    حق با شماست. این واقعه همانگونه که شما اشاره فرموده اید به زمان خلیفه ی اول مربوط است. اشتباه ازمن بود. پوزش

    با احترام : نوری زاد.

    بدون ذكر منبع

    ……………………………..

    سلام جناب فاروق گرامی
    من هرگز قصد توهین به مقدسات اهل سنت را نداشته ام. دراین فیلم تنها خواسته ام با مراجعه به یکی از سخنان آقای خامنه ای که خیلی از صدراسلام درسخنانش بهره می برد، او را به رفتارنادرست این روزهای خویش اشارت دهم. وگرنه هرگز قصدم دخول دریک حادثه ی تاریخی برای منکوب کردن سایرین نیست. خاک بردهان من اگرکه خواسته باشم خاطرشریف شمایان را آزرده باشم. من به آنچنان فهمی ازنگرش دینی وانسانی رسیده ام که حاضرم جانم را فدای آزادی وسلامت هرهموطنی با هرگرایشی حتی گرایش به بی خدایی بکنم. اهل سنت شریف مان که جای خود دارند. اگراین تعریض من دراین فیلم خاطری ازشمایان را مکدرکرده همینجا صمیمانه پوزش می طلبم.

    با احترام: محمد نوری زاد

     
  30. سلام آقا مهدی عزیز
    باورمی کنی من موافق تروتازه کردن کینه های کهنه نیستم؟ بسیاری ازاین مداحان دولتی با زنده کردن کینه های کهنه نان می خورند و جهل می گسترند. امروز روز این نیست که فلان حادثه ی تاریخی را زنده کنیم و برای امروزمان ازآن حادثه ی تاریخی خط وربط بگیریم. مثلا معتقدم ما با اهل سنت آنقدر مشترکات فراوان داریم برای دوستی و یک رنگی که نقاط انفکاک برای کینه ورزی نداریم. معتقدم عده ای ازاین نفرت گستری ها نان می خورند. واز این که مردمان فارغ از نوع اعتقاد ونگرش شان دورهم باشند و به رشد هم کمک کنند رنج می برند و بساط کاسبی شان برچیده می شود. به همین هیاهویی که آقای مکارم شیرازی درباره وهابیت هرازگاه بپا می کند بیندیشید. ایشان درکنارمنجلاب فساد ایستاده وانگشت اشاره به دوردست ها برده ونشانی جایی دیگر را به ما می دهد. اینها به گمان من کاسبی است. وگرنه ما خودمان صدتای وهابی ها صاحب شگرد و مفسده ایم. همین جناب مکارم مگرنه این که هیاهویی بپا کرد و خانقاه تاریخی دراویش قم را با خاک یکسان کردند؟ وحال آنکه دراویش ایران یکی از بی آزارترین وآرام ترین مردم مسلمان هستند که برای خو دعالمی خاص دارند. درست مثل خودمان که عالم خاصی داریم وکمترکسی درجهان رغبت می کند یک نگاه به صورت ما بیندازد. فروشدن به دل تاریخ اگرباعث رشد بشود ارزنده اما اگر باعث نفرت پراکنی شود وراه را بررشد ببندد کاسبکارانه است. درضمن من توضیح دادم که حادثه ی خالد بن ولید درعصر خلیفه ی اول رخ داد و من اشتباها آن را به عصر پیامبر مرتبط کرده بودم.

    با احترام: محمد نوری زاد

    با عرض سلام و تشکر مجدد از توضیحتان
    من باب یک پیشنهاد اگر صلاح می دانید , این جابجایی سهوی پیامبر و خلیفه اول را در یک پست مستقل به هر شکل که صلاح میدانید در سایت اعلام کنید. بدین ترتیب هم دامن پیامبر و علی ع را از چنین شائبه ای پاک می کنید و هم با انتساب حرکت نیک دلجویی از آسیب دیدگان چنین حادثه توسط خلیفه اول یا دوم , بدون هیچ گونه تحریف تاریخی گامی در جهت ایجاد همدلی با برادران سنی برداشته اید
    مهدی

     
  31. مهدی می‌گه:
    مرداد ۲۱, ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۴ قبل از ظهر

    جناب آقای نوریزاد, ممنون می شوم اگر به سوالم در مورد خالد ابن ولید پاسخ دهید

    ………………………………

    سلام مهدی گرامی
    من درباره پرسش شما ورویکرد نهایی آن با شما موافقم. درتاریخ آمده که پیامبر ازبیت المال دیه ی خونهای بناحق ریخته شده را دستورمی دهند که پرداخت شود. اما این پاسخ به روح پرسش شما نیست. بهترین کار برای عبوراز تاریکی های تاریخ، مراجعه به عقل است. ونه توقف درآنها. با ملاک عقل است که ما حتی سراغ خود خدا می رویم. هرچه که عقلانی نبود بریزیم داخل زباله.
    با احترام: نوری زاد

    سلام و تشکر از پاسختان
    خوب در این مورد آن چه که به عقل من می رسد و با محتوای منطق شما هم تطابق دارد این است که خالد باید قصاص می شد؟ حال پیشنهاد شما چیست؟ چه چیزی را دور بریزیم؟ اصل روایت را از اساس منکر شویم؟ یا اعتقاد به عصمت پیامبر را ؟ یا اینکه بر اساس مصلحت حاکم اسلامی مجاز است هر کاری بکند ( که از نوع منطق حاکمان اسلامی نظیر آقای خامنه ای است) … یا اینکه پیشنهاد دیگری دارید؟

    …………………………….

    سلام آقا مهدی عزیز
    باورمی کنی من موافق تروتازه کردن کینه های کهنه نیستم؟ بسیاری ازاین مداحان دولتی با زنده کردن کینه های کهنه نان می خورند و جهل می گسترند. امروز روز این نیست که فلان حادثه ی تاریخی را زنده کنیم و برای امروزمان ازآن حادثه ی تاریخی خط وربط بگیریم. مثلا معتقدم ما با اهل سنت آنقدر مشترکات فراوان داریم برای دوستی و یک رنگی که نقاط انفکاک برای کینه ورزی نداریم. معتقدم عده ای ازاین نفرت گستری ها نان می خورند. واز این که مردمان فارغ از نوع اعتقاد ونگرش شان دورهم باشند و به رشد هم کمک کنند رنج می برند و بساط کاسبی شان برچیده می شود. به همین هیاهویی که آقای مکارم شیرازی درباره وهابیت هرازگاه بپا می کند بیندیشید. ایشان درکنارمنجلاب فساد ایستاده وانگشت اشاره به دوردست ها برده ونشانی جایی دیگر را به ما می دهد. اینها به گمان من کاسبی است. وگرنه ما خودمان صدتای وهابی ها صاحب شگرد و مفسده ایم. همین جناب مکارم مگرنه این که هیاهویی بپا کرد و خانقاه تاریخی دراویش قم را با خاک یکسان کردند؟ وحال آنکه دراویش ایران یکی از بی آزارترین وآرام ترین مردم مسلمان هستند که برای خو دعالمی خاص دارند. درست مثل خودمان که عالم خاصی داریم وکمترکسی درجهان رغبت می کند یک نگاه به صورت ما بیندازد. فروشدن به دل تاریخ اگرباعث رشد بشود ارزنده اما اگر باعث نفرت پراکنی شود وراه را بررشد ببندد کاسبکارانه است. درضمن من توضیح دادم که حادثه ی خالد بن ولید درعصر خلیفه ی اول رخ داد و من اشتباها آن را به عصر پیامبر مرتبط کرده بودم.

    با احترام: محمد نوری زاد

    .

     
  32. درود بر نوریزاد
    درود بر آزادگی
    درود بر حق

     
  33. در مورد این مطلب متاسفانه جناب نوریزاد زمان آنرا اشتباه نوشته است این اتفاق پس از خلافت ابوبکر روی داده است و در پی آن عمر بسیار عصبانی شده و می خواسته خالد را قصاص کند ولی ابوبکر مانع شده و گفته من شمشیر اسلام را قطع نمی کنم

    ……………………………..

    سلام جناب مهدوی گرامی
    حق با شماست. این واقعه همانگونه که شما اشاره فرموده اید به زمان خلیفه ی اول مربوط است. اشتباه ازمن بود. پوزش

    با احترام : نوری زاد.

     
  34. زنده باشی مرد. اگر چه در دین اسلام گفته شده که حقیقت را بگو اگرچه به ضرر تو باشد.ولی متاسفانه در ایران ما همه دوست دارند دروغ بگویند و دروغ بشنوند. به امید ایرانی آزاد و آباد.

     
  35. سلام خوشحالم که روشنگری میکنید اما لطفا بفرمایید آیا در ورد همدستیتان با هیمن بسیجی ها و سپاهی ها پشیمانید

     
  36. با سلام خدمت آقای نوری زاد عزیز

    بار دیگر ممنون از این شجاعت و اینکه در این خفقان شما ظلم را به تصویر میکشد در صورتی که همیه مراجع هیچ اعتراضی به این شرایط ندارند مگر جزئی از طرف اشخاص خاص .

    آقای نوری زاد عزیز بهتر نبود برای اجرای عدالت از مذهب استفاده نکرد چرا که ما در این ۳۳ سال دیدیم که به هیچ عنوان جواب نمیدهد .دنیای غرب این را قرنها پیش تجربه کرده و کناری گذاشته و ما اما اسرار به ان داریم .

    همه میدانیم که همین حضرته علی و حضرت محمد برای تثبیت دین خود بسیار انسان با نام کافر کشتند و تنها درصدی از عدالت را اجرا کردند .حقیقت این است که مذهب انسانها را تقسیم میکند و جای که فرق بین انسانها باشد نمیتوان به دنبال عدالت گشت

    امیدوارم که مطلب مرا درک کرده باشد .میدانم که این ویدئو برای کسی ساخته شده که ادعای مقایسه خود با حضرته علی را دارد ولی در کل نباید برای اجرای عدالت در جامعی کنونی به دنبال الگوی ۱۴۰۰ سال پیش رفت

     
  37. آقای نوریزاد شما با این سنو سالتون خجالت نمیکشن که همش مانند یک بچه کتک خورده آقا آقا میکنین. شما با این همه نامه نوشتن نه تنها دله آقای خامنه ایرو نرم نمیکنید بلکه با این کارتون به این آقا حقانیت هم میدید. شما اینطور که معلومه هنوز متوجه نشدید که این آقا و اطرافیانشون دستشون به خون آدمهای بی گناه آغشته است. پس دست بردارید از این حرکتها. شما مانند معشوقی رفتار میکنید برای عشق از دست داده شده اش فیلم درست کرده برای خاطرات خوش گذشتش. آقای خامنه یی هرچه گفته و انجام داده ناحق بوده و احتیاجی نیست که شما اونهارو هی تکرار کنید. شما اگرهم نامه ای به این آقا مینویسید فقط و فقط بایستی که جنایتهای این آقارو در اون ذکر کنید تا ایشون فردا در روزه محاکمه خودشون نگن که نمیدونستن و از هیجا خبر نداشتن.

     
  38. دنیای عجیبی شده است . . .

    برای دروغ هایمان ،

    خدا را قسم میخوریم ،

    و به حرف راست که میرسیم ؛

    می شود جان ِ تــو…

     
  39. جناب آقای نوریزاد, ممنون می شوم اگر به سوالم در مورد خالد ابن ولید پاسخ دهید

    ………………………………

    سلام مهدی گرامی
    من درباره پرسش شما ورویکرد نهایی آن با شما موافقم. درتاریخ آمده که پیامبر ازبیت المال دیه ی خونهای بناحق ریخته شده را دستورمی دهند که پرداخت شود. اما این پاسخ به روح پرسش شما نیست. بهترین کار برای عبوراز تاریکی های تاریخ، مراجعه به عقل است. ونه توقف درآنها. با ملاک عقل است که ما حتی سراغ خود خدا می رویم. هرچه که عقلانی نبود بریزیم داخل زباله.
    با احترام: نوری زاد

    .

     
  40. جناب آقای نوریزاد
    سلام
    با تشکر از زحمتتان , مطلبی که در مورد خالد بن ولید گفتید سوال بزرگتری در مورد پیامبر و حضرت علی درست می کند. اینکه بعد از پس دادن خسارت افراد قبیله مجازات آن قتل و تجاوز چه شد؟ آیا پیامبر خالد بن ولید را قصاص کرد؟ یا او به عنوان شمشیر اسلام ماند و تا سالها بعد شرح فتوحاتش در تاریخ ثبت شد؟!ا

     
  41. بسیار قابل تامل بود امیدوارم خداوند به حق این شبهای پربرکت (لیالی قدر) به شما توفیق بدهد و از گزند این حکومت دور بدارد تا این رسالت خود را(تبیین ریشه ها وعلل و عوامل خشونتهای مذهبی سیاسی) به نحو احسن انجام دهید سلامت باشید

     

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشود.

 سقف 5000 کاراکتر

Optionally add an image (JPEG only)

90 queries in 1936 seconds.